Automatische btw-spaarder (voor zakelijke rekeningen)

Martijn Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Martijn heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

17 mei 2016, 13:56

Het lijkt me, als ondernemer, heel handig om 21% (de btw) van mijn inkomsten automatisch over te laten boeken naar mijn spaarrekening. (Sowieso zou het handig zijn om een percentage te sparen in plaats van absolute bedragen.)
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 946
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

17 mei 2016, 15:00

martijn schreef:

Het lijkt me, als ondernemer, heel handig om 21% (de btw) van mijn inkomsten automatisch over te laten boeken naar mijn spaarrekening.

Goed punt Martijn! Ik registreer dit op onze suggestielijst.

Webcare Moderator bij Knab
  • Jaap

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaap heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

12 september 2016, 10:27

Ik stel voor: een optie waarmee je op alle inkomende betalingen de btw automatisch naar een spaarrekening kunt laten overboeken. Dus op alle stortingen op je rekening gaat automatisch een percentage (dat je zelf kunt opgeven, zo kun je het gemiddelde nemen van je 6% en 21% betalingen invullen) naar een spaarrekening. Deze spaarrekening kun je dan gebruiken voor je kwartaalbetaling btw.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

12 september 2016, 13:42

jaap schreef:

Ik stel voor: een optie waarmee je op alle inkomende betalingen de btw automatisch naar een spaarrekening kunt laten overboeken. Dus op alle stortingen op je rekening gaat automatisch een percentage (dat je zelf kunt opgeven, zo kun je het gemiddelde nemen van je 6% en 21% betalingen invullen) naar een spaarrekening. Deze spaarrekening kun je dan gebruiken voor je kwartaalbetaling btw.

Hi Jaap, goede suggestie! Ik registreer deze direct. Hopelijk kunnen we hier in de toekomst iets mee doen.

Ikzelf zou deze functionaliteit ook graag zien bij Knab en ben daarom erg benieuwd of meer klanten dit willen zien. Laat het weten in de reacties hieronder!
  • Arnold_N

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arnold_N heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

17 september 2016, 17:15

Deze functie lijkt mij inderdaad erg handig. En zeker in combinatie met de kwartaal spaarrekening. + 1 wat mij betreft.
  • martenjacobs

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten martenjacobs heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

13 december 2016, 20:15

Wat mij betreft ook erg handig!
  • dicki

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dicki heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7

12 april 2017, 09:06

Dit zou een reden voor me zijn om over te stappen op een zakelijke rekening naar Knab.
  • DriesdeGelder

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DriesdeGelder heeft ontvangen van andere leden.

15 april 2017, 11:28

Dit zou voor mij ook een reden zijn om over te stappen naar een Zakelijke rekening van KNAB.
    Hiermee kunnen heel veel startende ondernemers uit de problemen blijven.

Zou inderdaad handig zijn om percentage zelf te kunnen regelen.
    En betalingen van uit buitenland zonder btw te herkennen :-)
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

17 april 2017, 11:22

Dank allen voor de reacties. Wij houden alles bij en zetten dit naar onze collega's door. Helaas kan ik totaal niet inschatten of en wanneer dit mogelijk wordt.
  • damzhouse

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten damzhouse heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

6 juli 2017, 16:23

Ik denk zelf -niet alleen als ZZP'er denkende maar ook als prive gebruiker- dat een optie om sowieso automatisch overboeken van percentages inderdaad een handige functie zou zijn. Ik ben ook voor!
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

6 juli 2017, 16:38

Voor de meest recente status van deze suggestie, kijk in het suggestieoverzicht Sparen, Betalen, Beleggen.
  • Kevins

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kevins heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7

11 juli 2017, 17:51

Voor!
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

11 juli 2017, 19:33

Kevins schreef:

Voor!

Nice! Like de suggestie hier: suggestieoverzicht Sparen, Betalen, Beleggen. We houden het aantal likes bij qua stemmen!
  • remko.pars

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten remko.pars heeft ontvangen van andere leden.

27 december 2017, 18:21

Hi Pam,
    Is er al nieuws over of en zoja wanneer dit gerealiseerd kan worden?
    Bedankt! Supergoed idee namelijk :)
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

29 december 2017, 17:10

remko.pars schreef:

Hi Pam,
    Is er al nieuws over of en zoja wanneer dit gerealiseerd kan worden?
    Bedankt! Supergoed idee namelijk :)

Hi Remko,

Staat helaas nog niet op de planning:(. Er waren andere functies die in onze ogen meer prioriteit hadden, waardoor we hier nog niet aan toe zijn gekomen. Daarbij is dit nog niet zo simpel als het lijkt, het moet namelijk ook in het betalingssysteem gebouwd worden. En op dit moment past dat helaas nog niet in de planning.

Alvast een fijne jaarwisseling, Groet Pam.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie