Automatisch wisselgeld beleggen/sparen?

KoenFolkerts Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten KoenFolkerts heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

9 maart 2017, 10:38

Afgelopen week hoorde ik over een nieuwe start-up (Peaks) die samen met de Rabobank een nieuwe app aan het opzetten is.
https://www.peaks.nl/

Wat hun service inhoudt is dat zij elke betaling die je maakt met je pinpas afronden naar boven, en dit bedrag voor jou apart zetten om mee te beleggen. Zo verhoog je het inleg bedrag constant ongemerkt. (Gemiddeld 30 euro per week).

Het is zeker een concept wat mijn aandacht heeft. Het nadeel is alleen dat je in zee gaat met een andere partij en dat de gegevens die zij verzamelen van jou betalingen worden verkocht als data.

Nu zat ik te denken dat dit een functie is die niet heel moeilijk te integreren zou moeten zijn voor Knab. Aangezien jullie in de basis al online- en app-minded zijn zou dit eerder een extra functie kunnen zijn ipv een geheel nieuwe app.
Het feit dat het al geïntegreerd zou zijn in de bank waar je klant bent en die je vertrouwt is een grote plus.
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

16 maart 2017, 20:19

Hi Koen, ik ben het helemaal met je eens; Peaks zou perfect bij Knab passen! Wij proberen zo veel mogelijk te innoveren en ons aan te passen aan de markt dus wie weet dat wij ooit met zo een handige uitbreiding komen :-) Groet, Lisa
    Webcare Moderator bij Knab
  • Henk

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Henk heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

14 april 2017, 12:21

Ben ik helemaal mee eens, dus gewoon doen...
  • Youssef

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 97
    Allrounder

Allrounder

22 maart 2018, 20:21

Wat is de status van dit idee?

Zelf vind ik dit een erg handig idee, zo spaar je toch wat sneller.
    Daarnaast is de gehele interface en ervaring bij Peaks erg goed vind ik. Ik wil nu bij Knab ook periodiek gaan beleggen, het openen van een rekening ging makkelijk(het sprak voor zich). De toegankelijkheid in de app is ook super!

Echter zie ik wel een minpunt vanuit mijn perspectief, het ziet er allemaal zo saai uit. In tegenstelling tot Peaks wat erg levendig overkomt ziet het er bij Knab erg "gewoontjes" uit.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 512
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

23 maart 2018, 09:33

Hoi Youssef,
    [quote=Youssef]Wat is de status van dit idee?[\quote]
    Helaas is het idee op dit moment nog onuitvoerbaar. Zoals we (écht helaas, ik wou dat het anders was) wel vaker moeten aangeven is dat er andere ontwikkelingen voorrang krijgen (need to have vs. nice to have) en omdat we geen ongelimiteerde ontwikkelcapaciteit hebben. Deze week heb ik met Pam besproken dat we gaan proberen een kwartaal-update te doen. Hopelijk kunnen we dan iets duidelijker maken wat we hebben gedaan en wat er aan staat te komen.

Echter zie ik wel een minpunt vanuit mijn perspectief, het ziet er allemaal zo saai uit. In tegenstelling tot Peaks wat erg levendig overkomt ziet het er bij Knab erg "gewoontjes" uit.

Saai!? Dat willen we niet!! :P Haha! Ik heb zelf nog geen ervaring met Peaks. Zou je misschien een "Blue Sky" topic willen openen met hoe jij het graag zou zien; kleuren, grafieken, knopjes, functies, etc... Bij een Blue Sky is alles mogelijk, niets is te gek. Het is niet de bedoeling in een Blue Sky topic zeggen wat wij als Knab wel en niet kunnen doen en het is ook geen ideeënbus, maar is meer een droom-plek. Wat vindt je daarvan om zoiets te doen?

Groet, David
    Community Manager
  • Youssef

Allrounder

Allrounder

25 maart 2018, 11:34

[quote=David]Hoi Youssef,
    Youssef schreef:

Wat is de status van dit idee?[\quote]
    Helaas is het idee op dit moment nog onuitvoerbaar. Zoals we (écht helaas, ik wou dat het anders was) wel vaker moeten aangeven is dat er andere ontwikkelingen voorrang krijgen (need to have vs. nice to have) en omdat we geen ongelimiteerde ontwikkelcapaciteit hebben. Deze week heb ik met Pam besproken dat we gaan proberen een kwartaal-update te doen. Hopelijk kunnen we dan iets duidelijker maken wat we hebben gedaan en wat er aan staat te komen.

Saai!? Dat willen we niet!! :P Haha! Ik heb zelf nog geen ervaring met Peaks. Zou je misschien een "Blue Sky" topic willen openen met hoe jij het graag zou zien; kleuren, grafieken, knopjes, functies, etc... Bij een Blue Sky is alles mogelijk, niets is te gek. Het is niet de bedoeling in een Blue Sky topic zeggen wat wij als Knab wel en niet kunnen doen en het is ook geen ideeënbus, maar is meer een droom-plek. Wat vindt je daarvan om zoiets te doen?

Groet, David

Klinkt goed, is het alleen niet beter om een algemene Blue sky topic te openen, waar alles aan bod komt. Nou snap ik dat het geen ideeënbus is, maar is het dan niet eerder een verlengde van de ideeënbus omdat je dan toch een hoop kwijt wil over dingen die je graag zou willen zien(maar niet zeker weet of het mogelijk is)?
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

27 maart 2018, 10:45

Youssef schreef:

Klinkt goed, is het alleen niet beter om een algemene Blue sky topic te openen, waar alles aan bod komt. Nou snap ik dat het geen ideeënbus is, maar is het dan niet eerder een verlengde van de ideeënbus omdat je dan toch een hoop kwijt wil over dingen die je graag zou willen zien(maar niet zeker weet of het mogelijk is)?

Bedoel je een los forum categorie? Dat kunnen we zeker overwegen. Ik denk dat je niet alles in één topic zou moeten willen plaatsen omdat het dan ook minder overzichtelijk wordt. Wat denk jij?

Groet, David
    Community Manager
  • Youssef

Allrounder

Allrounder

27 maart 2018, 12:46

David schreef:

Youssef schreef:

Bedoel je een los forum categorie? Dat kunnen we zeker overwegen. Ik denk dat je niet alles in één topic zou moeten willen plaatsen omdat het dan ook minder overzichtelijk wordt. Wat denk jij?

Groet, David

Lijkt me een goed idee!

De huidige ideeënbus geld in principe voor alle categorieën, als dit eventueel kan worden "opgesplitst" is het voor ons net wat overzichtelijker denk ik. En dan zou er ook ruimte ontstaan voor de Blue Sky topics
  • Rutger123

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rutger123 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

3 mei 2018, 14:19

Hoi David, als jullie een keer samen willen nadenken over het integreren van Peaks en Knab let me know!
    Hartelijke groet,
    Rutger Beens (mede oprichter Peaks)
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

3 mei 2018, 17:18

Hoi Rutger!

Een oude bekende, wat leuk! :)

Rutger123 schreef:

Hoi David, als jullie een keer samen willen nadenken over het integreren van Peaks en Knab let me know!

Natuurlijk breng ik je reactie even onder de aandacht bij de collega's die nu het beleggen in hun portfolio hebben zitten! :)

Groet, David
    Community Manager

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie