API

janpieterz Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten janpieterz heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

7 maart 2017, 17:09

Ik heb het hierover op twitter al gehad, maar wil het graag hier nog wat uitgebreider neerzetten.

Het zou super zijn als Knab een API opent. Monzo, bijvoorbeeld, heeft een excellente API voor onze UK rekening, maar in NL is het nog een beetje zoeken en is er een hoop handmatig werk. Een goede API zou een stabiele grond neerzetten voor third parties om uitbreidingen te ontwikkelen en minder van Knab zelf af te laten hangen.

Items waar wij graag een koppeling voor willen:

- Transacties (zodat wij deze andere koppelingen dan alleen de boekhoudskoppeling in kunnen schieten, en het in dashboards etc kunnen gaan verwerken. Momenteel is het NL betalen een hoop handmatig gedoe voor ons intern)
- Tussen eigen bankrekeningen overboeken. Dit zou een uitbreiding kunnen vormen op het Slim Saldo beheer, met misschien limitaties als 10 transacties per dag oid om te zorgen dat externe integraties geen loops gaan creeëren met Slim Saldo beheer of zichzelf, en als het gebeurt zijn het er maar 10.

Ik begrijp uiteraard dat dit makkelijk gezegt dan gedaan is, en dat het voor een bank ietwat moeilijker is om dit voor elkaar te krijgen!
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

8 maart 2017, 11:24

@Janpieterz: Leuk dat je onze community hebt gevonden, welkom! Het liefste zouden wij van alles bouwen en ontwikkelen om het onze klanten op financieel gebied zo makkelijk mogelijk te maken. Een API is hier uiteraard een perfect voorbeeld van! Dank voor het meedenken en het delen van jouw sugggestie :-) Zoals je zelf echter al aangeeft kunnen wij dit niet een twee drie bouwen maar wie weet gaan wij er in de toekomst mee aan de slag!
    Webcare Moderator bij Knab
  • jvsplunder

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jvsplunder heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

23 maart 2017, 11:53

Graag zou ik dit ook zien, voor mij is als eerste het belang dat transacties bekeken kunnen worden, (readonly) later kan dit worden uitgebreidt met transacties.
  • astellin

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten astellin heeft ontvangen van andere leden.

17 juni 2017, 21:43

Dit zou ik ook een goed idee vinden, bijvoorbeeld om zelf een vorm van slim saldo beheer (tussen spaarrekeningen) te kunnen maken.
  • mrkoopie

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mrkoopie heeft ontvangen van andere leden.

21 oktober 2017, 19:59

Een API zou, zakelijk gezien, geweldig zijn om het automatiseren éénvoudiger te maken. Bunq heeft dit al, nu Knab nog! :-)
  • Vele_Do

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Vele_Do heeft ontvangen van andere leden.

25 juli 2018, 14:31

Hi KNAB, ik ben benieuwd of er binnenkort een KNAB API developer portal beschikbaar is? Ik heb even gezocht en kan deze nog niet vinden. Thanks!
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 538
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

26 juli 2018, 08:01

Hoi Vele_do,
    Vele_Do schreef:

Hi KNAB, ik ben benieuwd of er binnenkort een KNAB API developer portal beschikbaar is? Ik heb even gezocht en kan deze nog niet vinden. Thanks!

Ik heb je vraag even verplaatst naar een bestaand topic hierover. :)

Op dit moment zijn we daar niet mee bezig. Maar, we zijn natuurlijk wel benieuwd naar waar jij het graag voor zou willen gebruiken?

Groet, David
    Community Manager
  • jaapdevries

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jaapdevries heeft ontvangen van andere leden.

7 september 2018, 11:50

Momenteel is het mogelijk om een aantal boekhoudpakketten te koppelen, maar deze lijst is helaas beperkt (niet alle pakketten) en in sommige gevallen is er vraag naar een koppeling van de data naar een eigen systeem. Kijkend naar het feit dat er al koppelingen zijn zou het mogelijke moeten zijn om deze optie ook aan klanten aan te bieden d.m.v. een API.

In ons geval is een lijst van transacties van een rekening al voldoende om ons eigen facturatiesysteem te kunnen bijwerken.
    Uiteraard kan dit d.m.v. een export, maar we willen dit graag automatiseren via een API.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 188
    Allrounder

Allrounder

9 oktober 2018, 10:33

Ik zeg: prima thema voor de innovators om op te pakken :cool:.
  • MichaelD

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MichaelD heeft ontvangen van andere leden.

23 januari 2019, 13:45

Hi Knab! Ik ben nieuw hier op het forum, maar heb het nog niet kunnen vinden... Ik ben benieuwd, in het kader van PSD2, wanneer gaat de developer portal open om met de API's van Knab te kunnen praten? Alvast bedankt :) Michael
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1020
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

25 januari 2019, 08:39

MichaelD schreef:

Hi Knab! Ik ben nieuw hier op het forum, maar heb het nog niet kunnen vinden... Ik ben benieuwd, in het kader van PSD2, wanneer gaat de developer portal open om met de API's van Knab te kunnen praten? Alvast bedankt :) Michael

Hi Michael, ik heb je een privé berichtje gestuurd. Graag zouden we telefonisch contact met je willen opnemen. Ik hoor graag van je! :)

groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 188
    Allrounder

Allrounder

11 februari 2019, 07:16

Het is eigenlijk alweer té lang stil op PDS2-vlak.

Maar vanmorgen ontving ik een mail van ING. De voorwaarden daar zijn aangepast: "Het wordt in de toekomst mogelijk om je rekening van een andere bank toe te voegen aan je overzicht in de Mobiel Bankieren App en Mijn ING".

Dat roept natuurlijk weer veel vragen en verwachtingen op. Nu zit ik (ook) nog wel bij ING, maar ik zie Knab meer als "mijn" bank. Ik zat dan ook niet te wachten op PDS2-ontwikkelingen bij ING, maar wel bij Knab. En ik zou natuurlijk helemaal blij worden wanneer Knab vooraan zit in de trein.

ING gaat dus andere banken ontsluiten voor haar klanten. Dat was ook één van de doelen van PDS2. Hoever is Knab hiermee? En welke functies gaan dan ontsloten worden? Gaat Knab ook zakelijke rekeningen van andere banken ontsluiten? En wordt het dan ook mogelijk een incassobatch te verwerken? Dat laatste zou natuurlijk wat "zuur" zijn, nu Knab zelf geen incassoverwerking aanbiedt aan haar zakelijke klanten. Maar anders.... wanneer Knab dit niet doet en andere banken dit wél doen, mist Knab wellicht de PDS2-boot en gaan andere banken er met Knab-klanten vandoor (in plaats van andersom). Hoe zit Knab dit zelf?

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie