Hypotheken voor Tiny Houses

KoKo Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten KoKo heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

8 januari 2018, 12:23

Hallo,

Ik reageer op https://bieb.knab.nl/hypotheken/tiny-house-movement-goes-dutch-klein-wonen-zonder-geldzorgen.

Heb interesse in een Tiny House in Leeuwarden, Techum, zie: http://minivilla.nl/tiny-house/beschikbare-locaties/techum-friesland/schrijf-je-in-voor-een-tiny-house-kavel-in-techum.php

Deze huisjes voldoen aan het bouwbesluit, zijn geen yurt, noch staan ze op wielen. Ze worden geplaatst op betonnen (stelcon-) platen en daarna wordt het huisje verankerd aan deze platen.

Is hiervoor een hypotheek mogelijk?

Bij voorbaat dank voor je antwoord
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 412
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

9 januari 2018, 08:37

Hoi koko!
    Ik heb even jouw post verplaatst naar een nieuw topic. Ik denk namelijk dat er wel meer mensen zijn die hier interesse in hebben. :) Het is ook absoluut een interessant concept, zo'n Tiny House.

Op basis van ons Bieb-artikel en de link die je zelf hebt geplaatst heb ik even wat rondgekeken en alvast wat rondvraag gedaan of ik jouw vraag misschien al zou kunnen beantwoorden:
    KoKo schreef:

Deze huisjes voldoen aan het bouwbesluit, zijn geen yurt, noch staan ze op wielen. Ze worden geplaatst op betonnen (stelcon-) platen en daarna wordt het huisje verankerd aan deze platen. Is hiervoor een hypotheek mogelijk?

Het is helaas nog niet duidelijk te beantwoorden voor mij, ik moet écht een van onze experts hier naar laten kijken. Het project in Leeuwarden valt op dit moment even overal tussenin zo te lezen (geen traditioneel huis, maar ook geen traditioneel tiny house). Ook de Rabobank is er nog niet over uit of zij een hypotheek willen aanbieden voor de huizen van dit project. Nu werken wij samen met heel veel hypotheekverstrekkers, dus wie weet zit er wat bij. We komen er snel bij je op terug!

Groet, David
    Community Manager
  • KoKo Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten KoKo heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

10 januari 2018, 09:22

David schreef:

Hoi koko!
    Ik heb even jouw post verplaatst naar een nieuw topic. Ik denk namelijk dat er wel meer mensen zijn die hier interesse in hebben. :) Het is ook absoluut een interessant concept, zo'n Tiny House.

Op basis van ons Bieb-artikel en de link die je zelf hebt geplaatst heb ik even wat rondgekeken en alvast wat rondvraag gedaan of ik jouw vraag misschien al zou kunnen beantwoorden:

KoKo schreef:

Deze huisjes voldoen aan het bouwbesluit, zijn geen yurt, noch staan ze op wielen. Ze worden geplaatst op betonnen (stelcon-) platen en daarna wordt het huisje verankerd aan deze platen. Is hiervoor een hypotheek mogelijk?

Het is helaas nog niet duidelijk te beantwoorden voor mij, ik moet écht een van onze experts hier naar laten kijken. Het project in Leeuwarden valt op dit moment even overal tussenin zo te lezen (geen traditioneel huis, maar ook geen traditioneel tiny house). Ook de Rabobank is er nog niet over uit of zij een hypotheek willen aanbieden voor de huizen van dit project. Nu werken wij samen met heel veel hypotheekverstrekkers, dus wie weet zit er wat bij. We komen er snel bij je op terug!

Groet, David

Beste David,
    Bedankt voor je bericht.
    Als dat helpt kan ik je de erfpachtvoorwaarden van dit project mailen.
    MvrGroet
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 926
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

10 januari 2018, 14:04

KoKo schreef:

Beste David,
    Bedankt voor je bericht.
    Als dat helpt kan ik je de erfpachtvoorwaarden van dit project mailen.
    MvrGroet

Hi Koko,

We hebben het even voor je uitgezocht. Helaas kan dit niet via Knab Hypotheken. Ten eerste is het product te complex voor ons en ten tweede zien wij terug in de voordelen van MiniVilla dat ze demontabel en snel te plaatsen zijn, ook dit ondersteunen wij helaas niet.

We werken samen met Finzie, deze partij doet hetzelfde als ons: advies geven, maar zij kunnen soms wel oplossingen vinden voor complexere situaties die wij niet ondersteunen. Hier kun je de contact gegevens terug vinden. Wellicht kunnen zij je van dienst zijn.

Veel succes!

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 134
    Allrounder

Allrounder

14 februari 2018, 21:22

KoKo schreef:

Heb interesse in een Tiny House in Leeuwarden, is hiervoor een hypotheek mogelijk?

Ik heb geen ervaring met hypotheken voor Tiny Houses, maar gezien de reactie van Knab zou het wel eens kunnen zijn dat ook andere hypotheekverstrekkers er op deze wijze naar kijken. Dan wellicht een heel ander idee: Crowdfunding. Via Crowdfunding zie ik wel vaker wat uitzonderlijke situaties voorbijkomen. Denk aan de aankoop van (binnenvaart) schepen, investering in onroerend goed voor kamerverhuur en dat soort dingen. Dus waarom geen Tiny House? Misschien een idee om eens te onderzoeken?

In ieder geval succes met je overwegingen. Het concept klinkt heel leuk en modern.
  • Alexander van Dijl

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Alexander van Dijl heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 12
    Allrounder

Allrounder

24 mei 2018, 09:30

Wat kost een tiny house, Walter?
    Tips om beter met geld om te gaan? Kijk op https://alexandervandijl.nl/.
  • Walter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 134
    Allrounder

Allrounder

24 mei 2018, 13:12

Alexander van Dijl schreef:

Wat kost een tiny house, Walter?

Dat hangt van diverse zaken af. Hoe "tiny" is het huis, de locatie, vraag-en-aanbod, etc. Wellicht is deze site interessant voor je?

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie