aftrek hypotheek vervalt per 2031 + bijtelling deel eigenwoningforfait

Houten Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Houten heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

15 oktober 2018, 16:50

in 2031 vervalt voor mij net als voor velen de hypotheekrenteaftrek, mijn hypotheek is net overgesloten die loopt tot 2048.
mijn brutolasten worden netto.
krijg ik en iedereen dus te maken met afschaffing wet Hillen?.
ofwel gaat ik 13/30 deel van de eigenwoningforfait betalen bovenop de hypotheek?
  • JoyceJoyce

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Joyce heeft ontvangen van andere leden.

Service Expert - Hypotheken en Verzekeren Reacties: 10

16 oktober 2018, 10:34

Goedemorgen,

De Wet-Hillen wordt stapsgewijs afgebouwd van 2019 tot 2048. In 2031 ben je inderdaad over 13/30e deel belasting verschuldigd. De bijtelling voor de eigenwoningforfait (EWF) is dan 0,50%. Dit blijft doorlopen tot in 2048 de Wet-Hillen helemaal is afgeschaft (30/30). Als de bijtelling dan nog steeds op 0,5% staat betaal je vanaf 2048 0,5% van de WOZ-waarde aan EWF. Uiteindelijk ga je dus 30/30e deel betalen van de EWF als je in of na 2048 nog een eigen woning hebt.

Groet,

Joyce
    Service Expert - Hypotheken en Verzekeren
  • Houten Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Houten heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

5 november 2018, 20:39

hallo Joyce, ik heb zojuist je reactie gelezen, helaas zat jouw antwoord bij mij in de spam, vandaar deze verlate reactie. ik begrijp je antwoord eigenlijk niet helemaal.
    in 2031 hebben wij er 30 jaar renteaftrek opzitten ons bruto wordt dan netto.
    betalen wij bovenop deze lasten nu ook nog 13/30 belasting over 0,5 % van de eigenwoningforfait? of vervalt de bijtelling omdat wij nog een hypothecaire schuld hebben (aflossingsvrij tot 2048).
    groet Henk van Houten

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie