Familiebank, terugschenking en hypotheekrenteaftrek

Jochem.bos Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jochem.bos heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

30 september 2018, 19:42

Hallo!

Ik dien een huis te kopen maar wil graag een duurdere woning kopen met behulp van m’n ouders. Nu heb ik gelezen over de constructie dat mijn vader mij een bedrag leent vanuit de familiebank. Ik heb gelezen dat als er bij de notaris wordt vastgelegd dat de betaalde rente in de vorm van een gift wordt terug geschonken (en je onderaan de streep weer op 0 komt), de bank dit niet zit alszijnde lening en je dus ook gewoon een eigen max hypotheek kan afsluiten.

Nu vraag ik mij het volgende af: mocht mijn vader de betaalde rente weer , heb ik dan nog wel recht op hypotheekrenteaftrek?? Of vervalt dat op het moment dat de betaalde rente weer teruggeschonken wordt?
Beste antwoord door Joyce

Hoi Jochem,

Het klopt inderdaad dat je met deze constructie naast de maximale hypotheek bij een bank nog een bedrag kunt lenen bij jouw ouders. Omdat het weer terug geschonken wordt heeft dit inderdaad geen invloed op je maximale hypotheek bij de bank.

Je ontvangt over het leningdeel bij jouw ouders ook hypotheekrenteaftrek.

Groet,

Joyce

Bekijk originele reactie

Reacties (1)

• JoyceJoyce Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Joyce heeft ontvangen van andere leden.

Service Expert - Hypotheken en Verzekeren Reacties: 11

2 oktober 2018, 15:47

Hoi Jochem,

Het klopt inderdaad dat je met deze constructie naast de maximale hypotheek bij een bank nog een bedrag kunt lenen bij jouw ouders. Omdat het weer terug geschonken wordt heeft dit inderdaad geen invloed op je maximale hypotheek bij de bank.

Je ontvangt over het leningdeel bij jouw ouders ook hypotheekrenteaftrek.

Groet,

Joyce
    Service Expert - Hypotheken en Verzekeren

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie