Rendementen financieel plan

Tags:

Pidi Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pidi heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 32
Allrounder

Allrounder

5 april 2018, 16:50

Ik heb weer wat zitten stoeien met het financieel plan.
Wat me daarbij met name opvalt, is dat het plan rekent met behoorlijke rendementen.
Wanneer ik mijn spaarsaldo van nu invul en kijk wat het over 20 jaar waard is, dan kom ik omgerekend uit op een rendement van 5% per jaar.
Is dat niet wat erg optimistisch?

Vr. gr.

Pieter
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 491
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

5 april 2018, 17:41

Hoi Pieter!
    Pidi schreef:

Wanneer ik mijn spaarsaldo van nu invul en kijk wat het over 20 jaar waard is, dan kom ik omgerekend uit op een rendement van 5% per jaar.

Je kunt bij het invullen van een spaarsaldo ook een rentepercentage invullen. Dit zou ook impact kunnen hebben op je rendement. Is het daarmee realistischer geworden? Anders moet ik ook even hulptroepen inschakelen. ;)

Is dat niet wat erg optimistisch?

Wij zijn optimistisch ;) Haha! Maar 5% is wel heel zonnig op je spaarrente op dit moment inderdaad.

Groet, David
    Community Manager
  • Pidi Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pidi heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 32
    Allrounder

Allrounder

9 april 2018, 12:22

David schreef:

Hoi Pieter!

Pidi schreef:

Je kunt bij het invullen van een spaarsaldo ook een rentepercentage invullen. Dit zou ook impact kunnen hebben op je rendement. Is het daarmee realistischer geworden? Anders moet ik ook even hulptroepen inschakelen. ;)

Het plan neemt automatisch de actuele percentages over (0,35%), maar ondanks dat wordt er toch gerekend met 5%.
    Lijkt me niet correct...
  • Oskar BarendseOskar Barendse

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Oskar Barendse heeft ontvangen van andere leden.

Financieel Planner van Knab Reacties: 24
    Allrounder

Allrounder

10 april 2018, 10:41

@PIDI
    Pidi schreef:

Het plan neemt automatisch de actuele percentages over (0,35%), maar ondanks dat wordt er toch gerekend met 5%.
    Lijkt me niet correct...

Beste Pidi, zoals David hierboven beschrijft is helemaal correct. Bij Knab spaar- en beleggingsrekeningen wordt met de actuele rente gerekend. Maar, ik heb het vermoeden dat je 'Sparen/Ontsparen' bij 'Instellingen' aan hebt staan. Hierdoor worden overschotten automatisch toegevoegd aan je spaar- en (indien van toepassing) beleggingsrekeningen toegevoegd. Het is dus geen hoog rendement maar je (geplande) spaargedrag dat de hoge toename verklaart. Als je met je muis over de 'switch' bij 'instellingen' gaat dan toont er ook een filmpje dat het nog verder uitlegt. Succes! Groet, Oskar
    Product Manager Financiële Planning bij Knab

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie