Pocketsmith en verbeteringen Financieel Overzicht Knab

Ves Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 55
Allrounder

Allrounder

14 februari 2017, 21:11

Gister na lange tijd weer ingelogd op Pocketsmith. Er achter gekomen dat deze nu werkt met Knab en ABN Amro (1 jaar hier mee bezig geweest met Pocketsmith en Yodlee.
Geweldig om alle info zo te zien.

Wat alleen jammer is zijn de kosten. Voor 80 euro per jaar krijg je een beter Financieel overzicht dan die van Knab maar zonder de bank functies.
  • DavidDavid

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
    Allrounder

Allrounder

15 februari 2017, 07:57

Ves schreef:

Gister na lange tijd weer ingelogd op Pocketsmith.

Ves schreef:

Wat alleen jammer is zijn de kosten. Voor 80 euro per jaar krijg je een beter Financieel overzicht dan die van Knab maar zonder de bank functies.

Bedankt voor je reactie, Ves! Maar nu willen wij wel graag "the good, the bad, and the ugly" van je horen. Uiteindelijk hopen wij dat Knab je centrale plekje wordt voor o.a. je financieel overzicht en inzicht. Geef vooral je feedback! Het zal er niet morgen allemaal anders uit zien, maar we kunnen er dan wel een mooier Knab mee maken.

Groet, David

P.s. om meer mensen de mogelijheid te geven over Pocketsmith, en evt. andere programma's heb ik de titel van je post iets verbreed.
    Webcare Senior bij Knab
  • Ves Auteur

Allrounder

Allrounder

17 februari 2017, 19:25

The good:
    Grafischer ziet het er stukken beter uit dan het Financieel Plan/Overzicht.
    Rekeningen van andere financiële bedrijven zoals PayPal en creditcards.
    Per rekening een leuke grafiek met je vermogen.
    Live updates van je rekeningen naar Pocketsmith.
    Verschillende valuta (Euro, Dollars, bitcoin)
    Budget per maand in te stellen (zie ook AFAS Personal). In het budget overzicht kan je ook meteen per categorie zien hoeveel ruimte er nog is.
    Zelf een categorie toevoegen of importeren van een ander programma (Mint, Quicken). Sub categorie ook mogelijk.
    Forecast terug te zien in een kalender overzicht. Een 'cashflow' overzicht om precies te zien wat er per categorie is uitgegeven en wat het budget was.
    Trend overzicht om per maand te tonen wat je uitgaven en inkomsten zijn.
    Overzicht van vermogen met netjes twee kolommen. Een voor de bezittingen en de ander voor de schulden. Hier kan je ook meer toevoegen.
    Een balans van je inkomen en uitgaven. Te exporteren in CSV en XLSX. Uitroep teken bij uitgaven die het budget overschrijden.
    Een rapport voor de geselecteerde periode om het geld dat je hebt gespaard te vergelijken. Wat je hoogste uitgaves waren. Je inkomsten met de maanden daarvoor. Dit is ook per rekening inzichtelijk.
    Integratie met Xero
    Two Factor Authentication

The bad:
    Gratis versie is niet te gebruiken omdat de Nederlandse banken niet exporteren in QIF, QDF of QFX bestanden.
    Naast de banken niet veel toe te voegen zoals Binck, Alex voor Nederland.
    Pensioen overzicht wordt niet meegenomen.
    Zoveel opties dat je de tijd ervoor moet nemen om het allemaal uit te zoeken. (Daarin tegen hebben ze wel een website waar je alles over Pocketsmith kan leren http://learn.pocketsmith.com/)
    Vergelijkbaar met AFAS Personal Plus
    Mobiele app onder ontwikkeld.
    Service desk heeft standaard openingstijden (Maandag t/m vrijdag). Pocketsmith zit in Nieuw Zeeland.
    Data wordt in NZ gehouden

The ugly:
    80 euro per maand voor een overzicht dat bij Knab Premium is inbegrepen maar dan met minder toeters en bellen.
    AFAS Personal Plus bied ongeveer hetzelfde voor minder dan de helft.

https://www.pocketsmith.com/tour/start
  • Oskar BarendseOskar Barendse

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Oskar Barendse heeft ontvangen van andere leden.

Financieel Planner Reacties: 6

21 februari 2017, 11:17

@VES: Dank voor je concurrentie analyse :D Het was voor mij alweer een tijd geleden dat ik - als verantwoordelijke bij Knab voor 'Financieel Overzicht' had ingelogd en alle features had bekeken. Pocketsmith geeft inderdaad superveel info over je financiën. Ik streef ernaar om bij Knab - met behoud van eenvoud - nog meer inzicht te gaan bieden. Mobiel heeft daar - voor het Digitaal Kasboek - mijn sterke voorkeur. Ik zal jou en alle andere Community leden op de hoogte houden!
    Product Manager Financiële Planning bij Knab
  • Ves Auteur

Allrounder

Allrounder

21 februari 2017, 11:45

Ik ben benieuwd!

De laatste paar maanden merk ik meer om mij heen dat men bewust(er) wordt met hun financiële leven. Meer/beter inzicht krijgen of wat er goed geregeld is voor later. Wat de mogelijkheden zijn om te regelen als dat niet zo is, of te verbeteren.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie