MT940: Fout in mutatieregel (TAG 86)

Tags:

w.breitsma Auteur
Reacties: 1

30 januari 2018, 22:49

Ik ben bezig met het verwerken van een MT940 bericht. Daarbij ontleed ik TAG 86 naar diverse onderdelen op basis van aanwezige codes. Nu zie ik dat de code /REMI/ de waarde bevat van een eerdere transactie. Het blijkt dat op dezelfde dag meerdere transacties hebben plaats gevonden waarbij de eerste 2 transacties geen uniek referentie hebben (/EREF/). en de laatste transactie van deze dag wel. De laatste transactie heeft de juiste vulling van code /EREF/ maar wordt direct gevolgd door de code /REMI/ met de waarde uit de vorige transactie.

Waarom is in dit geval veldcode /REMI/ gevuld met een waarde uit een vorige transactie?
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

31 januari 2018, 08:24

Hoi W.breitsma,
    w.breitsma schreef:

Ik ben bezig met het verwerken van een MT940 bericht. Daarbij ontleed ik TAG 86 naar diverse onderdelen op basis van aanwezige codes. Nu zie ik dat de code /REMI/ de waarde bevat van een eerdere transactie. Het blijkt dat op dezelfde dag meerdere transacties hebben plaats gevonden waarbij de eerste 2 transacties geen uniek referentie hebben (/EREF/). en de laatste transactie van deze dag wel. De laatste transactie heeft de juiste vulling van code /EREF/ maar wordt direct gevolgd door de code /REMI/ met de waarde uit de vorige transactie.

Waarom is in dit geval veldcode /REMI/ gevuld met een waarde uit een vorige transactie?

Zoals je ziet heb ik je topic verplaatst naar de categorie 'Financieel Overzicht'.

Waarom de gegevens worden getoond in dat specifieke veld weet ik niet. Ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom dat zo zou worden weergegeven. Je kunt het beste de files met je vraag sturen naar service@knab.nl, mijn collega kan dan het verzoek uitzetten bij een van mijn technische collega's om er in te duiken en uit te zoeken wat er gebeurt is. Dan kunnen we ook meteen corrigeren waar nodig.

Groet, David
    Community Back-up
  • w.breitsma Auteur
    Reacties: 1

31 januari 2018, 14:25

Ik heb geprobeerd om een bericht te sturen naar service@knap.nl maar krij mijn bericht onbezorgd terug. Het opgegeven adres kon niet gevonden worden. Is dit het juiste mailadres?
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

31 januari 2018, 15:06

w.breitsma schreef:

Ik heb geprobeerd om een bericht te sturen naar service@knap.nl maar krij mijn bericht onbezorgd terug. Het opgegeven adres kon niet gevonden worden. Is dit het juiste mailadres?

Mogelijk heeft je auto-correct van de "b" een "p" gemaakt? service@knab.nl is het adres waarop wij te bereiken zijn :)

Groet, David
    Community Back-up

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie