KASBOEK: Regels voor automatisch toewijzen bewerken

Tags:

eclaassens Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten eclaassens heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

29 december 2018, 15:56

Ik probeer nu al lange tijd te snappen hoe het kasboek precies werkt. Ik heb nu al vele malen geprobeerd transacties automatisch te laten toewijzen aan een categorie.

Dat scherm werkt elke keer anders lijkt wel. Soms kan ik op tegenrekening, naam of omschrijving toewijzen dan weer allen omschrijving of op naam of omschrijving. Bug of bewust? (het is beter het scherm altijd hetzelfde te houden en de opties grijs maken met een vraagtekentje erbij waarom ie grijs is)

Ik mis ook een aantal zaken om het goed werkbaar te maken:
1. Bulk toewijzen transacties (dus eerst filteren en dan het resultaat aan eenzelfde categorie toewijzen)
2. Toetsenbord ondersteuning. Waarom niet gewoon ENTER toets voor bevestigen. Nu moet ik de muis gebruiken. Klinkt heel stom maar dit is usability dingetje.
3. Bewerken van de regels (ik weet bijna zeker dat na alle probeersels ik regels heb die tegenstrijdig zijn). Waar kan ik de regels zien/bewerken?

Ik heb overigens het idee dat het kasboek al vanaf dag 1 niet meer verbeterd is. Wordt dit product überhaupt nog serieus genomen? Ik probeer nu overzicht te krijgen in mijn vaste lasten maar dit kost mij ontzettend veel moeite. Gisteren zelf foutmeldingen gekregen tijdens het categoriseren.
  • eclaassens Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten eclaassens heeft ontvangen van andere leden.

29 december 2018, 21:36

Nu ik enkele uren bezig ben geweest kom ik er achter dat er op een gegeven moment iets mis gaat met de "Wijs deze categorie toe aan vergelijkbare transacties" optie. Het resultaat dat die optie geeft is totaal geen match met de geselecteerde transactie. Op het moment dat ik nu naar een ander scherm ga, bijv. terug naar knab overzicht moet ik opnieuw inloggen... Dus als je lang bezig bent wordt je kennelijk uitgelogd! Na opnieuw inloggen is het weer ok...
  • Wallace78

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wallace78 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 45

30 december 2018, 04:39

Er gebeurt niet veel met het kasboek..dat idee heb ik ook..en hij is ook niet resonsive..

Overigens ik gebruik het kasboek niet meer. Ben onlangs overgestapt op een app en importeer mijn csv bestand en ik vind dit zelf vele malen beter werken.
  • eclaassens Auteur

31 december 2018, 15:22

Ik mis ook nog de optie om transacties automatisch te splitsen. Denk aan Ziggo Pakket. Elke maand x voor Internet en X voor TV.
  • Oskar BarendseOskar Barendse

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Oskar Barendse heeft ontvangen van andere leden.

Financieel Planner van Knab Reacties: 28
    Allrounder

Allrounder

2 januari 2019, 16:54

eclaassens schreef:

Ik mis ook nog de optie om transacties automatisch te splitsen. Denk aan Ziggo Pakket. Elke maand x voor Internet en X voor TV.

Graag wil ik even persoonlijk contact met je opemen om bovenstaande punten persoonlijk te bespreken. Wil je me een privé bericht sturen met je telefoonnummer? Dan neem ik - op een jou geschikt moment - contact met je op. Groet, Oskar
    Product Manager Financiële Planning bij Knab
  • Jelle

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jelle heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7

18 maart 2019, 23:31

Deze ervaringen deel ik ook, Eclaassens. Het kasboek zou een stuk gebruiksvriendelijker kunnen!

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie