Voorafgaand aan plaatsen lening, vraag kunnen stellen over deze lening

Thor Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thor heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 9

19 december 2018, 11:25

Hallo, er kan pas een vraag worden gesteld over een leningaanvraag bij Crowdfunding nadat deze live is gegaan. Toch kan het zo zijn dat je het belangrijk vindt om eerst een antwoord te hebben alvorens tot investeren over te gaan. Vaak zijn de projecten dan al vol. Een oplossing zou zijn eerst investeren en daarna, op basis van het antwoord, je investering wijzigen of terugtrekken. Echter, verhogen kan dan niet. Is het niet mogelijk om voorafgaand al vragen te kunnen stellen? En voorbeeld: er wordt op 21-12 een lening geplaatst van FRED Utrecht. Als zekerheid wordt mede genoemd een overwaarde op de woning van 18% gebaseerd op een taxatierapport van maart 2018. Een ieder snapt toch wel dat je met deze informatie onmogelijk kan inschatten wat de zekerheid precies inhoud?
Beste antwoord door Enrique

Beste Thor,

Bedankt voor jouw bericht. Het is inderdaad lastig om op moment van livegang vragen te stellen, omdat je wellicht dan al te laat bent om te investeren. Mocht je naar aanleiding van de pitch die al 48 uur van tevoren wordt aangeleverd vragen hebben, kun je gerust een email sturen naar knab@collincrowdfund.nl. Jouw vragen worden beantwoord en zo kun je met een goed gevoel investeren.

Bekijk originele reactie
  • EnriqueEnrique Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Enrique heeft ontvangen van andere leden.

Medewerker Crowdfunding Reacties: 17
    Allrounder

Allrounder

20 december 2018, 10:00

Beste Thor,

Bedankt voor jouw bericht. Het is inderdaad lastig om op moment van livegang vragen te stellen, omdat je wellicht dan al te laat bent om te investeren. Mocht je naar aanleiding van de pitch die al 48 uur van tevoren wordt aangeleverd vragen hebben, kun je gerust een email sturen naar knab@collincrowdfund.nl. Jouw vragen worden beantwoord en zo kun je met een goed gevoel investeren.
  • Thor Auteur

20 december 2018, 11:51

Beste Enrique,
    dank voor de geboden oplossing. Heb zojuist een mail gestuurd en hoop dan wel op antwoord voor vrijdag 21-12 om 12.00. Het lijkt me echter zinvol om ook vragen te kunnen stellen op het moment van het plaatsen van de lening voorafgaand aan de livegang. Zo wordt de informatie ook voor andere potentiele investeerders zichtbaar en hier hun voordeel me doen. Scheelt jullie weer het beantwoorden van wellicht dezelfde vraag.
  • EnriqueEnrique

Allrounder

Allrounder

20 december 2018, 11:55

Beste Thor,

Super, dat je gelijk een email hebt gestuurd. We streven om e-mails binnen 24 uur te beantwoorden. Ik hoop dat je snel antwoord krijg op de vragen die je hebt over dit project. Bedankt voor jouw tips en het meedenken. Ik noteer dit als suggestie voor de toekomstige ontwikkelingen.
  • Thor Auteur

22 december 2018, 13:01

Inderdaad super dat ik gelijk een mail heb gestuurd. Heb echter nu nog steeds nog geen reactie ontvangen. De leningaanvraag is ondertussen vol. Gelukkig zag ik gisteren dat de informatie in de pitch van Fred. Utrecht (stilzwijgend) is aangepast en dat nu wel de waarde van de woning is benoemd. De overwaarde van de andere woningen in box 3 is niet benoemd. Aankomende maandag wordt er een lening geplaatst van WAV-e. M.b.t. zekerheden wordt o.a. verwezen naar de vermogenspositie van mevrouw Roijers. Deze is voldoende (?). Daarnaast is er een ruime overwaarde van de woning zonder wederom concreet te zijn wat dan de hoogte is. Ik heb dan ook weer een mail gestuurd en hoop op tijdig antwoord. Nogmaals, als investeerder moet ik een keuze tot investeren maken op basis van de pitch. De gegevens in de pitch moeten mij een beeld geven van o.a. de risico's en de omvang van de zekerheden indien het fout gaat. De informatie vind ik wederom ondermaats om tot een afweging te komen. Graag een reactie
  • Thor Auteur

24 december 2018, 13:20

Vandaag is de lening van WAV-e live gegaan. Heb weliswaar geinvesteerd maar wacht nog steeds op een reactie van Knab inzake mijn twee vragen inzake Fred. Utrecht en WAV-e. Zo heeft het weinig zin om vragen te stellen over een project en op basis van het antwoord tot investeren over te gaan. Verder is het alleen mogelijk om een vraag te stellen zolang de aanvraag open staat. Snel via de app investeren en later op een geschikt moment je vraag stellen op de site waardoor je vraag voor iedereen zichtbaar is, is niet mogelijk. Nogmaals, graag jullie reactie!
  • EnriqueEnrique

Allrounder

Allrounder

27 december 2018, 09:45

Beste Thor,

Bedankt voor jouw reactie. Wat vervelend om te horen dat je niet op tijd een reactie hebt mogen ontvangen. Ik heb zojuist een prive bericht gestuurd. Ik hoor graag van je. Alvast bedankt!
  • Thor Auteur

3 januari 2019, 08:01

Ondertussen is het bijna twee weken geleden dat ik mijn vragen heb gesteld inzake de crowdfunding projecten en heb nog steeds geen antwoord!
  • Thor Auteur

5 januari 2019, 13:00

Ik heb reeds beschreven wat in mijn ogen de manco's zijn m.b.t. de huidige systematiek van het stellen van vragen over de leningaanvragen:
    1. het is alleen mogelijk om publiekelijk vragen te stellen tijdens de live gang. Gezien de soms korte tijd dat een leningaanvraag open staat geeft dit een beperkte mogelijkheid
    2 het is niet mogelijk om via de app reacties te bekijken of een reactie te geven
    3 je kunt vooraf wel vragen door een mail te sturen naar Knab maar de informatie komt dan alleen bij de vragensteller terecht en wordt niet gedeeld met de crowd

Ondertussen heb ik een antwoord gekregen m.b.t. de lening van WAV-e. In de pitch. M.b.t. zekerheden wordt o.a. verwezen naar de ruime overwaarde van de woning. Uit de reactie op mijn vraag blijkt dat deze ruime overwaarde is gebaseerd op informatie van de onderneemster in goed vertrouwen. Men heeft hier geen cijfers of bewijzen van. Ondanks dat een negatieve hypotheekverklaring op de woning slechts een (zeer) zachte zekerheid is, ben ik van mening dat informatie in de pitch geverifieerd moet zijn en niet op basis van een mondelinge opgave. Mocht dit wel zo zijn dat moet dit in de pitch vermeldt staan.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 996
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

15 januari 2019, 15:14

Thor schreef:

Ik heb reeds beschreven wat in mijn ogen de manco's zijn m.b.t. de huidige systematiek van het stellen van vragen over de leningaanvragen:
    1. het is alleen mogelijk om publiekelijk vragen te stellen tijdens de live gang. Gezien de soms korte tijd dat een leningaanvraag open staat geeft dit een beperkte mogelijkheid
    2 het is niet mogelijk om via de app reacties te bekijken of een reactie te geven
    3 je kunt vooraf wel vragen door een mail te sturen naar Knab maar de informatie komt dan alleen bij de vragensteller terecht en wordt niet gedeeld met de crowd

Ondertussen heb ik een antwoord gekregen m.b.t. de lening van WAV-e. In de pitch. M.b.t. zekerheden wordt o.a. verwezen naar de ruime overwaarde van de woning. Uit de reactie op mijn vraag blijkt dat deze ruime overwaarde is gebaseerd op informatie van de onderneemster in goed vertrouwen. Men heeft hier geen cijfers of bewijzen van. Ondanks dat een negatieve hypotheekverklaring op de woning slechts een (zeer) zachte zekerheid is, ben ik van mening dat informatie in de pitch geverifieerd moet zijn en niet op basis van een mondelinge opgave. Mocht dit wel zo zijn dat moet dit in de pitch vermeldt staan.

Hi Thor, je hebt hierover inmiddels contact gehad met mijn collega Enrique. Hij is ermee bezig om de communicatie tussen Collin en Knab te optimaliseren. Hij zal contact met je opnemen, om een update te geven.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie