Knab Crowdfunding stopt ?

Tags:

Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 202
Allrounder

Allrounder

30 mei 2019, 17:55

In de media verneem ik dat Knab Crowdfunding per oktober van dit jaar stopt te bestaan.

Is dat correct? Is dat ook al vanuit Knab gecommuniceerd? Of toch al naar haar investeerders? Aangezien ik tot de laatste groep behoor, vermoed ik van niet. Tenzij ik iets gemist heb.

:?

Natuurlijk ben ik benieuwd naar de reden. Knab deed dit nu zo'n 3 jaar en was met een geïnvesteerd vermogen van ruim 21 miljoen euro één van de succesvollere Nederlandse platformen. Vanwaar de switch?

En zijn er consequenties voor de lopende projecten en of verdere communicatie vanuit Knab?

Hier trouwens mijn bron . . . .
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1095
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

31 mei 2019, 13:24

Walter schreef:

In de media verneem ik dat Knab Crowdfunding per oktober van dit jaar stopt te bestaan.
    Is dat correct?

Hi Walter,

Het klopt inderdaad. Graag geef ik je iets meer toelichting hierover.

Knab is, zoals je waarschijnlijk weet, 2,5 jaar geleden gestart met het aanbieden van crowdfundleningen aan de klanten van Knab als alternatief voor sparen en beleggen. De MKB leningen waarin geïnvesteerd kan worden, worden zelfstandig door het Knab Crowdfundteam uit de markt gehaald en voorbereid om via het Knab Crowdfundplatform aan te bieden.

We gaan onderzoeken op welke wijze we crowdfunding slimmer kunnen inzetten voor onze klanten als alternatief voor sparen en belegging. Concreet betekent dit het Crowdfund team niet meer zelfstandig leningenaanvragen uit de markt gaat halen en uit gaat werken en gaat onderzoeken of dit opgevangen kan gaan worden door leningen van partners, zoals partner Collin Crowdfund waarmee al intensief wordt samengewerkt.

Wat betekent dit voor jou als investeerder van Knab Crowdfunding?
    In de basis verandert er op dit moment weinig voor onze klanten. De door onze klanten opgebouwde portefeuille blijft op klantniveau intact. De manier waarop hun portefeuille kan gaan groeien gaan we onderzoeken.

Wat betekent dit voor ondernemers die eerder een crowdfundlening via Knab Crowdfunding hebben afgesloten?
    Voor de bestaande ondernemers met een lening verandert er helemaal niets. Hun leningen worden beheerd door onze partner Collin Crowdfund. Onze partner zorgt voor de administratie, verrekening van rente en aflossingen naar onze investeerders en blijft het eerste aanspreekpunt voor de ondernemers. Zo is het dus nu ook al.

Wat betekent dit voor ondernemers die een crowdfundlening via Knab Crowdfunding willen afsluiten?
    Die verwijzen we door naar onze partner Collin Crowdfund.

Wat betekent dit voor ondernemers die een crowdfundlening via Knab Crowdfunding willen onderzoeken?
    Daar verandert voorlopig niets aan. Ondernemers kunnen nog steeds hun financieringsaanvraag bij Knab Crowdfunding registreren en deze wordt nog steeds in behandeling genomen. Qua uitwerken van de financieringsaanvragen zal dit wel gaan verschuiven naar onze partner Collin Crowdfunding. Bij een verantwoord risico kunnen de crowdfundleningen voorlopig nog zeker ook worden aangeboden aan onze klanten via Knab Crowdfunding al dan niet tegelijkertijd met een plaatsing op het platform van Collin Crowdfund.

Ik hoop je hiermee iets meer opheldering te geven.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 202
    Allrounder

Allrounder

3 juni 2019, 07:36

Dank voor de informatie !

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie