Informatievoorziening

Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 175
Allrounder

Allrounder

20 februari 2018, 14:40

Allereerst complimenten voor de lay-out van het jaarverslag. Voor wie het gemist heeft: Klik hier . . . Wat mij betreft een lekker fris exemplaar voor iets wat er in eerste instantie vaak saai uitziet. Heel leuk dus!

Wat ik ook leuk vind, is hier Crowdfunding informatie terug te vinden. Het aantal projecten (dat kan natuurlijk nog fors omhoog), het gemiddelde leenbedrag, het aantal potentiële investeerders . . . Wat er wellicht nog bij zou kunnen is het gemiddelde rendement (liefst netto) en het aantal afschrijvingen (want transparantie is goed). Wat ik ook nog leuk zou vinden om te weten in hoeveel projecten een investeerder gemiddeld mee doet. En nog leuker (maar dat vraagt om onderzoek): in hoeveel projecten doet een investeerder in totaal (dus niet alleen via Knab maar ook daarbuiten) gemiddeld mee. Zo maar wat ideetjes, maar vooral: een heel leuk jaarverslag en ik kijk uit naar meer informatie over de ontwikkeling van Crowdfunding binnen Knab.
  • EnriqueEnrique

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Enrique heeft ontvangen van andere leden.

Medewerker Crowdfunding Reacties: 14
    Allrounder

Allrounder

6 maart 2018, 16:56

Walter schreef:

ik kijk uit naar meer informatie over de ontwikkeling van Crowdfunding binnen Knab.

Wat leuk dat je de ontwikkelingen wilt volgen van Crowdfunding. Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Enrique en ik ben sinds vorig jaar november werkzaam binnen het Crowdfunding team. Ik hou me vooral bezig met de eerste quick scan van de aanvragen die binnenkomen via de verschillende kanalen.

Momenteel hebben we ruim 50 projecten gefinancierd via de Crowd (Knabbers). Wij streven naar mooie investeringskansen maar ook naar verantwoorde investeringskansen die aangeboden kunnen worden aan the crowd.
    We proberen per week met 2 projecten online te gaan. De afgelopen weken waren dit met kleinere leenbedragen, maar vooralsnog leuke projecten waar de investeerders massaal op hebben gereageerd. Wat we merken is dat er nu wat grotere investeringskansen in de pijplijn zitten.
    Om het half jaar wordter een update naar alle investeerders gestuurd over de ontwikkelingen van Crowdfunding.

Ik zou zeggen hou de emails en SMSjes in de gaten, want er komen meer mooie projecten online waar je het leuk zou vinden om in te investeren en uiteindelijk een ambassadeur van het bedrijf te worden.
  • Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 175
    Allrounder

Allrounder

6 maart 2018, 17:05

Leuke job Enrique! En Knab is wat mij betreft op de goede weg. Hopelijk gaat het tempo nog omhoog. De focus en/of selectiecriteria van de verschillende platforms verschillen onderling, wat juist voor de investeerders weer interessant is. Want spreiding betekent voor mij niet alleen meerdere projecten en meerdere branches, maar ook meerdere platforms. Ik houd de e-mails en SMS-jes van Knab zeker in de gaten!

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie