Hoe actief ben jij met crowdfunding ?

Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 184
Allrounder

Allrounder

20 februari 2018, 20:56

Voor wie rendement wil maken is crowdfunding wellicht een leuk alternatief voor sparen of beleggen. De huidige spaarrente is immers niet echt uitnodigend. Net als bij beleggen is het bij crowdfunding verstandig om niet op één paard te wedden. Er blijven immers altijd risico's bestaan. Zo is het niet uitgesloten dat het ineens wat minder goed gaat met het bedrijf waarin je investeerde. Risicospreiding kan dan bereikt worden door kleinere bedragen in meerdere projecten te stoppen in plaats van een groot bedrag in één project.

Ik ben wel benieuwd hoe het andere Knab klanten vergaat. Investeren jullie al via crowdfunding? Hoe spreiden jullie de risico's? Zijn jullie net beginnend of al ervaren en een eind op weg? Of zien jullie crowdfunding helemaal niet zitten? Ook dan ben ik erg benieuwd naar de reden daarvan.

Wat is jouw ervaring met Crowdfunding ?

• Ves

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ves heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 78
    Allrounder

Allrounder

22 februari 2018, 19:34

Je hebt crowdfunding met een oog op een winstuitkering and gewoon het steunen van projecten.

Zelf heb ik voornamelijk via Kickstarter en Indiegogo verschillende projecten gesteund. Via Knab nooit ingeschreven.
    Klein aandeelhouder van Monzo. En hopelijk ook andere fintech bedrijven in de toekomst.
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

22 februari 2018, 20:07

Hi VES. Dat is een waardevolle aanvulling, dank daarvoor! Inderdaad hoeft rendement niet persé de motivatie te zijn. Leuk dat je vanuit betrokkenheid met bepaalde projecten actief bent in crowdfunding en zo kansen creëert.
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 109
    Allrounder

Allrounder

27 februari 2018, 17:21

Via Indiegogo heb ik ook weleens een product gesteund, maar achteraf bleek dat het product niet echt van goede kwaliteit was. Het bedrijf achter het product heeft toen mijn geld gewoon teruggegeven.

Verder heb ik, volgens mij, nog nooit aan crowdfunding gedaan. Als het product mij niet veel kan boeien, dan heb ik ook weinig interesse om het te steunen.
  • marcello

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcello heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 45
    Allrounder

Allrounder

27 februari 2018, 19:35

Eens na gekeken, maar hoe het altijd geregeld was, was belachelijk: Eigenlijk alles binnen 1-2 uur volgeboekt. Informaties ook veel bla, bla.

Dus moest men blind investeren. En dan is her risico hoger dan bij investeringen op het effectenmarkt. Dus niet meer na gekeken. Ik heb de zin van deze manier van investering gewoon niet gezien.
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

27 februari 2018, 19:52

Dank voor jouw ervaring Marcello. Het is inderdaad vervelend als projecten snel volgeboekt zijn. Dat geeft een gehaast gevoel en ontneemt investeerders de kans om het project goed te kunnen beoordelen. Persoonlijk vind ik het al een aardige verbetering dat projecten daarom tegenwoordig 48 uur van tevoren bekend moeten worden gemaakt. Gedurende 48 uur is er dan gelegenheid voor nadere analyse, zonder dat er nog geïnvesteerd kan worden. Zo ontstaat er toch een soort van afkoelingsperiode. Maar het blijft nog best een uitdaging om leuke projecten te vinden én er op tijd bij te zijn.
  • jokro

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jokro heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 28
    Allrounder

Allrounder

25 maart 2018, 14:05

Voor mij is het een probleem dat nieuwe kansen in een uur zijn volgeboekt. Kennelijk is er schaarste. Om het enthousiasme te behouden zou nagedacht kunnen worden over een soort van wachtlijst, of een initiele fase waarin bijvoorbeeld de eerste dag alleen een maximum bedrag kan worden geinvesteerd zodat meer mensen mee kunnen doen.
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

25 maart 2018, 14:08

Dat is inderdaad best lastig. Ik zet zelfs een reminder in mij telefoon zodat ik een alarm krijg wanneer een project waarin ik geïnteresseerd ben opent. Maar ja, dan moet je op dat moment ook nog wel in de gelegenheid zijn om de investering te doen. Wanneer je in overleg bent of in de auto zit lukt dat dus niet. Zo mis je inderdaad wel wat kansen.
  • Walter Auteur

Allrounder

Allrounder

25 maart 2018, 14:11

Er is trouwens één platform waarin je automatisch investeren kunt instellen. Of tenminste: ik ken er maar één. In projecten die aan jouw criteria voldoen (risico, rendement, etc) kun je dan dus investeren zonder dat je er bovenop zit. Persoonlijk heb ik daar overigens nog nooit gebruik van gemaakt. Ik wil toch iets meer "in control" zijn dan dat. Maar anderen zijn er wellicht blij mee.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 538
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

26 maart 2018, 09:20

Bij Knab proberen we zo veel mogelijk Crowdfundprojecten aan te bieden, maar hier gaat wel wat tijd overheen omdat we graag willen dat de projecten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Ze zijn heel erg populair; het rendement op deze projecten is natuurlijk heel erg interessant voor veel mensen. Hoe meer projecten we kunnen aanbieden, hoe groter de kans ook is dat je mee kunt doen aan een project. Mijn Crowdfund-collega's zijn elke dag in de weer om ons aanbod verder uit te breiden. Bedankt voor de tip Walter, ben benieuwd of anderen nog met andere slimmigheden komen om op tijd bij de investeringskansen te zijn :)

Groet, David
    Community Manager
  • Thor

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thor heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 9

19 december 2018, 15:46

Ik denk dat we het over dezelfde aanbieder hebben. Ik investeer daar ook. Je kunt daar automatisch investeren maar dit wil niet zeggen dat dit ook wordt gedaan. Er gelden namelijk spelregels waarbij niet iedereen gelijke kansen heeft op het automatisch investeren. Zie hierover de nieuwsbrief bij hun op de site inzake het project Oudenampsen.

Walter schreef:

Er is trouwens één platform waarin je automatisch investeren kunt instellen. Of tenminste: ik ken er maar één. In projecten die aan jouw criteria voldoen (risico, rendement, etc) kun je dan dus investeren zonder dat je er bovenop zit. Persoonlijk heb ik daar overigens nog nooit gebruik van gemaakt. Ik wil toch iets meer "in control" zijn dan dat. Maar anderen zijn er wellicht blij mee.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie