Veiligheid KNAB app rekeningen met grote bedragen

jokro Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jokro heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 28
Allrounder

Allrounder

15 maart 2018, 16:48

Ik kan in de KNAB app instellen dat rekeningen met een hoog saldo niet worden getoond. Ze zijn echter wel toegankelijk. Omdat de app zich op mijn telefoon bevindt is dit onveilig. Immers, een vreemde kan ongemerkt je login code afleze, je telefoon stelen en vervolgens een overschrijving doen. Ik wil bepaalde rekeningen met een hoog saldo hiertegen beschermen.

Mijn voorstel: Zorg dat ik in de internet kan instellen welke omgevingen (lokatie, thuisnetwerk/wifi netwerk) veilig zijn en zorg dat de KNAB app de lokatie detecteert en alleen in de veilige omgeving toegang geeft tot de rekeningen waarvan ik heb aangegeven dat deze alleen in een veilige omgeving toegankelijk mogen zijn.
  • Youssef

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 116
    Allrounder

Allrounder

19 maart 2018, 17:18

Denk niet dat KNAB zit te wachten op een (in mijn ogen) erg ingewikkelde constructie.

Wat je kan doen tegen mensen die je code kunnen aflezen is door een privacyglass te plakken op je telefoon. Zo kan niemand meekijken op je telefoon.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

20 maart 2018, 20:22

jokro schreef:

Ik kan in de KNAB app instellen dat rekeningen met een hoog saldo niet worden getoond. Ze zijn echter wel toegankelijk. Omdat de app zich op mijn telefoon bevindt is dit onveilig. Immers, een vreemde kan ongemerkt je login code afleze, je telefoon stelen en vervolgens een overschrijving doen. Ik wil bepaalde rekeningen met een hoog saldo hiertegen beschermen.

Mijn voorstel: Zorg dat ik in de internet kan instellen welke omgevingen (lokatie, thuisnetwerk/wifi netwerk) veilig zijn en zorg dat de KNAB app de lokatie detecteert en alleen in de veilige omgeving toegang geeft tot de rekeningen waarvan ik heb aangegeven dat deze alleen in een veilige omgeving toegankelijk mogen zijn.

Bedankt voor deze inbreng. Hier zijn geen plannen voor, maar ik ben benieuwd of meer klanten hier tegenaan lopen en of het idee van Youssef wellicht een oplossing kan bieden.
    Webcare Moderator bij Knab

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie