USD account

MCROOS Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MCROOS heeft ontvangen van andere leden.

Toonbank Reacties: 0

22 april 2017, 14:00

Ik begreep dat Knab helaas geen zakelijke dollar rekening aanbiedt. Heeft iemand een suggestie hoe ik met mijn zakekelijk Knab rekeningen het beste met USD betalingen van buiten de EU kan omgaan?
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 967
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

24 april 2017, 19:28

@MCroos,

Goedenavond MCroos,

Het klopt dat Knab geen vreemde valuta rekeningen aanbiedt. We bieden enkel Euro-rekeningen aan. Je kunt wel een internationale betaling ontvangen op je rekening bij Knab.

Hoe?

Om een betaling te kunnen ontvangen, heeft de versturende partij jouw IBAN en de tenaamstelling van je rekening nodig. Daarnaast worden vaak ook de volgende gegevens opgevraagd:

Naam bank: Knab
    BIC: KNABNL2H
    Adres: Capellalaan 25, 2132 JK, Hoofddorp

Knab maakt voor het verwerken van internationale overboekingen gebruik van een tussenbank (ook wel bekend als ‘intermediary bank’). Naast de gegevens van Knab heb je ook de gegevens van deze bank nodig om de overboeking te kunnen ontvangen:

Naam intermediary bank: ABN Amro
    BIC: ABNANL2A
    Adres: Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP, Amsterdam, Nederland

Kosten?

Knab brengt geen kosten in rekening voor het ontvangen van een internationale betaling.

Let op: Het kan voorkomen dat de versturende bank of een tussenbank hier wel kosten voor in rekening brengt. Wij hebben vooraf geen inzicht in de kosten die in rekening worden gebracht. Wel kun je bij de versturende partij navragen hoe de opdracht is opgegeven:

- Beneficiary Costs: de kosten zijn voor de ontvangende partij
    - Shared Costs: de kosten worden gedeeld door de ontvangende en versturende partij
    - Our Costs: de kosten zijn voor de versturende partij

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • marcello

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcello heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 41
    Allrounder

Allrounder

27 april 2017, 17:01

Knab maakt voor het verwerken van internationale overboekingen gebruik van een tussenbank (ook wel bekend als ‘intermediary bank’).

@Pam

Welke devisenkoers word er dan eigenlijk gebruikt? Beursmiddelkoers +0.5% zoals bij uitbetalingen aan de bankautomaat in het buitenland? Of speciale (lees: meestal onvoordelige) koersen van de ABN Amro?

Dat speelt wel een rol, want de wens om een USD konto te hebben is trouwens zeker het vermijden van deze kosten van mensen die vaker betalingen van/naar USD hebben.

Kunnen wij verder er van uit gaan, dat ABN Amro als de van jullie gekozen tussenbank geen kosten rekent? Als niet zouden jullie de kosten moeten aangeven.

Bovendien vind ik dat deze informatie over de tussenbank niet echt duidelijk vermeld is in de bankomgeving. Als ik op dit moment een betaling vanuit een USD land had willen ontvangen, had ik gewoon mijn Naam, IBAN, jullie adres en jullie BIC als Swift code opgegeven en verwacht, dat dit binnen komt. Wat was dan gebeurt?
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 967
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

28 april 2017, 14:07

marcello schreef:

Welke devisenkoers word er dan eigenlijk gebruikt? Beursmiddelkoers +0.5% zoals bij uitbetalingen aan de bankautomaat in het buitenland? Of speciale (lees: meestal onvoordelige) koersen van de ABN Amro?

Dat speelt wel een rol, want de wens om een USD konto te hebben is trouwens zeker het vermijden van deze kosten van mensen die vaker betalingen van/naar USD hebben.

Kunnen wij verder er van uit gaan, dat ABN Amro als de van jullie gekozen tussenbank geen kosten rekent? Als niet zouden jullie de kosten moeten aangeven.

Bovendien vind ik dat deze informatie over de tussenbank niet echt duidelijk vermeld is in de bankomgeving. Als ik op dit moment een betaling vanuit een USD land had willen ontvangen, had ik gewoon mijn Naam, IBAN, jullie adres en jullie BIC als Swift code opgegeven en verwacht, dat dit binnen komt. Wat was dan gebeurt?

Hi Marcello,

Wij rekenen bij Knab om naar EUR met 0,1% koersopslag. Dit doen wij bij versturen en ontvangen. De kosten blijven aan onze kant, omdat wij alle betalingen versturen met 'OUR'.
    De adressering zit in de IBAN en BIC. De routering gaat via de tussenbank, omdat wij zelf die infrastructuur niet hebben, maar de betaling komt wel goed aan. Sommige banken kunnen die routering niet goed uitlezen en in dat geval vraagt de betreffende bank bij ons de gegevens op van de tussenbank. Het is dan wel sneller als de klant dit zelf doorgeeft.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • pieterj62

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten pieterj62 heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 12

28 maart 2018, 00:46

[quote=Pam]
    marcello schreef:

De adressering zit in de IBAN en BIC. De routering gaat via de tussenbank, omdat wij zelf die infrastructuur niet hebben, maar de betaling komt wel goed aan. Sommige banken kunnen die routering niet goed uitlezen en in dat geval vraagt de betreffende bank bij ons de gegevens op van de tussenbank. Het is dan wel sneller als de klant dit zelf doorgeeft.
    Groet, Pam

@Pam:
    Het advies is onduidelijk Pam. Ik moet iemand een factuur sturen in de VS. Wat moet ik nou doen? De BIC van Knab doorgeven of de BIC van ABNAMRO (ik haat die bank)?

Uit de suggestie van Knab lijkt het nou of je je buitenlandse debiteur beide opties kunt geven (maar dat is toch niet zo, de andere partij kan toch maar één BIC opgeven?), maar uit jouw woorden begrijp ik dat het beter/sneller werkt als je meteen de BIC-code doorgeeft van de ABNAMRO (met je eigen knab-IBAN neem ik aan).
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 491
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

28 maart 2018, 09:09

Hoi Pieterj62,

pieterj62 schreef:

@Pam:
    Het advies is onduidelijk Pam. Ik moet iemand een factuur sturen in de VS. Wat moet ik nou doen? De BIC van Knab doorgeven of de BIC van ABNAMRO (ik haat die bank)?

Bij een overboeking naar een Knab rekening moet je altijd de IBAN en vaak buiten Europa ook de BIC meegeven. Hierin zit de adressering en routering naar de Knab rekening versleuteld. Zonder deze informatie komt het bedrag niet aan.

pieterj62 schreef:

Uit de suggestie van Knab lijkt het nou of je je buitenlandse debiteur beide opties kunt geven (maar dat is toch niet zo, de andere partij kan toch maar één BIC opgeven?), maar uit jouw woorden begrijp ik dat het beter/sneller werkt als je meteen de BIC-code doorgeeft van de ABNAMRO (met je eigen knab-IBAN neem ik aan).

Het was niet de bedoeling dat dit zo zou over komen. Dit is wat wij hebben bedoeld:
    Sommige banken in het buitenland kunnen de routering niet goed (of automatisch) uitlezen van de IBAN/BIC combinatie. De transactie zal er dan langer over doen omdat de bank dit eerst moet uitzoeken. Je kunt de bank hierbij een handje helpen door de routering-informatie door te geven. In het geval van Knab is dit inderdaad via de ABN Amro. Dat was de strekking van "beter/sneller". In de regel zijn de routeringsgegevens dus niet nodig.

Je kunt niet een willekeurige combinatie maken van Knab/ABN Amro IBAN en BIC. Je moet dit zien als dat je een combinatie maakt van twee verschillende adressen, en daardoor kan de postbode het als het ware niet afleveren en krijg je een "return to sender".

Ik hoop dat ik het een beetje heb verhelderd.

Groet, David
    Community Manager
  • pieterj62

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten pieterj62 heeft ontvangen van andere leden.

28 maart 2018, 09:18

Ik vind dit nog steeds niet erg duidelijk David. Nog een poging: als ik in mijn factuur aan mijn Amerikaanse klant zet dat de BIC van mijn Knab-IBAN ABNANL2A is, komt het dan goed?
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

28 maart 2018, 09:31

pieterj62 schreef:

Ik vind dit nog steeds niet erg duidelijk David. Nog een poging: als ik in mijn factuur aan mijn Amerikaanse klant zet dat de BIC van mijn Knab-IBAN ABNANL2A is, komt het dan goed?

Nee, dat is niet het geval. Die transactie komt dan niet aan. Gebruik altijd je Knab IBAN in combinatie met onze KNAB BIC (KNABNL2H).

De ABN Amro informatie is alleen ondersteunend voor de verzendende bank en niet noodzakelijk tenzij de andere bank daar om vraagt.

Groet, David
    Community Manager
  • pieterj62

28 maart 2018, 12:04

Dank David, nu begrijp ik het een beetje. Maar die info kan echt duidelijker op de site. Merci.
  • pveijndhoven

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten pveijndhoven heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

18 mei 2018, 09:59

David schreef:

pieterj62 schreef:

Nee, dat is niet het geval. Die transactie komt dan niet aan. Gebruik altijd je Knab IBAN in combinatie met onze KNAB BIC (KNABNL2H).

De ABN Amro informatie is alleen ondersteunend voor de verzendende bank en niet noodzakelijk tenzij de andere bank daar om vraagt.

Groet, David

Dus als ik het goed begrijp uit de discussie is "normall" gesproken de BIC code van KNAB en het IBAN nummer voldoende. Maar indien het door de versturende bank niet begrepen wordt is de ABN-AMRO code nodig?
    Voor mij geldt, ik stuur een factuur in dollars naar de UK, die wordt ook vanuit de UK naar mij betaald.
    BIC en IBAN van de KNAB is dan voldoende?
    Dank je wel
    Peter
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

18 mei 2018, 16:46

pveijndhoven schreef:

David schreef:

pieterj62 schreef:

Groet, David

Dus als ik het goed begrijp uit de discussie is "normall" gesproken de BIC code van KNAB en het IBAN nummer voldoende. Maar indien het door de versturende bank niet begrepen wordt is de ABN-AMRO code nodig?
    Voor mij geldt, ik stuur een factuur in dollars naar de UK, die wordt ook vanuit de UK naar mij betaald.
    BIC en IBAN van de KNAB is dan voldoende?
    Dank je wel
    Peter

Hoi Peter!

Ja dat klopt helemaal, de IBAN + BIC is in de regel voldoende. Ik verwacht geen problemen van een bank in het Verenigd Koninkrijk omdat zij ook volledig over zijn op het IBAN-BIC systeem. Qua "adressering" zit je met de IBAN + BIC helemaal goed.

Groet, David
    Community Manager

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie