Tikkie-donaties en QR-iDeal-codes op collectebussen

Walter Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Walter heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 175
Allrounder

Allrounder

12 november 2018, 07:09

Zoals je hier in het nieuws kunt lezen doen goede doelen hun best om hun deur-aan-deur-collectes toekomstbestendig te maken. Zoeken naar kleingeld is niet altijd meer nodig, want doneren kan steeds vaker met je pinpas of telefoon.

Nieuw dit jaar zijn de Tikkie-donaties en de QR-iDeal-codes op collectebussen, waarmee in het hele land proeven worden gedaan. Rabobank en Knab doen mee met het experiment.

Ik ben per definitie voorstander van nieuwe ontwikkelingen op zoek naar verbetering en efficiëntie. Daarom vind ik het heel goed dat deze test loopt en ik zie natuurlijk graag dat Knab meedoet (ook voorop loopt). :cool:

Nou ben ik zelf niet zo'n voorstander van het fenomeen deur-aan-deur-collectes of collectes waarbij je bijvoorbeeld in het stadscentrum door iemand wordt aangesproken. Ik selecteer liever op andere wijze (met meer invloed vanuit mij zelf) de goede doelen die ik steun. Internet en/of spotjes op televisie genieten dan mijn voorkeur. Op die wijze heb ik het gevoel dat ik weloverwogen en objectief de goede doelen kan kiezen die (dan vaak "een tijdlang") mijn steun ontvangen.

Ik ben benieuwd: wat is jullie gevoel en ervaring bij het steunen van goede doelen? :?
  • marcello

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcello heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 43
    Allrounder

Allrounder

20 november 2018, 20:34

Walter schreef:

Nou ben ik zelf niet zo'n voorstander van het fenomeen deur-aan-deur-collectes of collectes waarbij je bijvoorbeeld in het stadscentrum door iemand wordt aangesproken. Ik selecteer liever op andere wijze (met meer invloed vanuit mij zelf) de goede doelen die ik steun. Internet en/of spotjes op televisie genieten dan mijn voorkeur. Op die wijze heb ik het gevoel dat ik weloverwogen en objectief de goede doelen kan kiezen die (dan vaak "een tijdlang") mijn steun ontvangen.

Zie ik net zo. Ik doe nooit mee aan deur-aan-deur- of straatverkoop. Daar valt voor mij ook het inzamelen van collecte onder. Ik vind het gewoon geen betrouwbare manier zo. Dus van mij uit hoeft Knap en Rabobank dit niet te ondersteunen.
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 100
    Allrounder

Allrounder

20 november 2018, 21:08

Goed bezig. Elke vorm van innovatie is te prijzen. En dit is een wel heel simpele, maar effectieve manier om net wat meer geld binnen te harken. Ik ben echter ook geen voorstander van colportage. Als ik een goed doel wil ondersteunen, dan doe ik dat uit eigen beweging. Lekker hè, dat individualisme ;)

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie