Scheiden zakelijke en privé limiet

Tags:

mijneigennaam Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mijneigennaam heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

19 december 2018, 17:58

Vandaag een grote zakelijke transactie gehad ter hoogte van mijn daglimiet. Thuisgekomen wilde ik privé mijn betalingen klaarzetten voor de komende week. Dit was niet mogelijk ivm overschrijden van de daglimiet. Werkelijk te gek voor woorden dat mijn zakelijk handelen er voor zorgt dat ik privé niet meer kan overboeken. Nog vreemder is dat overboekingen in de toekomst dus ook meetellen voor de daglimiet van vandaag.
Deze klant zijn jullie privé iig kwijt, maar misschien is dit op te lossen in de toekomst voor andere klanten. Ik houd mijn zakelijke en privé handelen altijd keurig gescheiden. Mijn bank kennelijk niet!

Buiten het feit dat deze situatie onwenselijk is mag het ook niet. Heb twee afzonderlijke overeenkomsten en voorwaarden onder twee identiteiten. Als bestuurder en als privé persoon. Op basis daarvan moet ik bij dezelfde bank onafhankelijk van elkaar kunnen handelen. Lijkt me een mooie casus voor KIFid/AFM.
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 538
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

19 december 2018, 19:42

Hoi Mijneigennaam,

Deze situatie lijkt mij ook wenselijk, maar hoe het systeemtechnisch in elkaar zit weet ik ook niet. Zou je hierover contact met ons op willen nemen via 020-303 1600 (dagelijks 08-22 uur) of via de messaging functie in de Knab App of Persoonlijke Bankomgeving. Het lijkt mij goed dat een collega hier naar kijkt. Helaas kan ik vanuit de Knab Community niets voor je betekenen.

Groet, David
    Community Manager
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

19 december 2018, 20:00

Toevallig zag ik net een collega voorbij komen die meer weet over de systemen. Hij wist mij te vertellen dat de autorisatie op persoonsniveau plaats vindt en niet op portfolio niveau. Dat wil dus zeggen dat het limiet voor overboeken niet gerelateerd is aan het particuliere pakket of aan het zakelijke pakket, maar aan hoeveel een persoon per dag mag wegboeken zonder tussenkomst van de Servicedesk, Een overboeking die het limiet online heeft bereikt kan dus meestal alsnog worden uitgevoerd door contact met de servicedesk, ongeacht portfolio.

Groet, David
    Community Manager
  • mijneigennaam Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mijneigennaam heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

19 december 2018, 20:07

Heb inmiddels contact. Snap hoe het werkt, maar kan juridisch niet. Twee identiteiten met twee verschillende overeenkomsten en voorwaarden, moeten onafhankelijk van elkaar hun bankzaken kunnen doen. Morgen heb ik hierover contact met klachtenmanager. Hopelijk wordt de fout erkend. Anders zal de aangegeven weg via KiFid en AFM nodig zijn.
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

19 december 2018, 20:13

Ik heb er alle vertrouwen in dat je er uit komt met mijn collega, Mijneigennaam :)

Groet, David
    Community Manager

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie