Persoonlijke rekening wijzigen in en/of

Wenzel Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wenzel heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 31
Allrounder

Allrounder

21 juni 2017, 16:56

Ruime tijd geleden heb ik al naar geïnformeerd, maar toen ging het niet zomaar.
Mijn vraag is, is het al mogelijk een rekening die op één naam geopend is over te zetten naar een e/o rekening.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

22 juni 2017, 20:18

Wenzel schreef:

Mijn vraag is, is het al mogelijk een rekening die op één naam geopend is over te zetten naar een e/o rekening.

Hi Wenzel, bedankt voor je vraag. Graag leg ik je uit hoe dit werkt.

Allereerst kan de IBAN van de enkelvoudige rekening die je nu hebt, niet omgezet worden naar een gezamenlijke rekening. Voor een gezamenlijke rekening wordt namelijk een nieuwe IBAN aangemaakt. Maar hoe moet dit dan?

Eigenlijk is het simpeler dan het lijkt...

Stap 1. Je logt in in jouw Persoonlijke Bankomgeving (dus van de enkelvoudige rekening).
    Stap 2. Klik op de optie: Instellingen > Nieuwe rekening openen.
    Stap 3. Kies voor de optie: Ik wil een nieuw pakket (met een andere tenaamstelling). De tenaamstelling komt op twee namen te staan, dus wordt een en/of naam.
    Stap 4. Volg de overige stappen en het nieuwe gezamenlijke pakket wordt geopend.

Zodra deze geopend is, kun je met 1 telefoontje naar onze Servicedesk je enkelvoudige rekening opheffen. Zelf zou ik je aanraden even enkele dagen te wachten tot de nieuwe bankpassen in huis zijn (van de nieuwe rekening) en daarna pas de enkelvoudige op te zeggen :).

Ohja, nog een handig weetje, jij behoudt je huidige inloggevens omdat jij al klant was. Je hoeft je dus ook niet opnieuw te identificeren!

En... lukt het niet? Let me know! Je kunt onze Servicedesk ook nog tot 22.00 uur bereiken van 08.00 - 22.00 uur.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 529
    Allrounder

Allrounder

22 juni 2017, 20:26

@PAM: Ik heb deze vraag ook al eens gesteld en toen hetzelfde antwoord gekregen.
    Je stelt het openen van een nieuwe rekening wel erg simpel voor.
    Hierbij mis ik de gevolgen voor automatische incasso's, automatische overschrijvingen en uitkeringen zoals salaris enz. Die moeten allemaal omgezet worden. Met een overstapservice (zo die mogelijk is voor zaken binnen eenzelfde bank) zou dat wel geregeld kunnen worden en duurt het weer 13 maanden voordat de oude rekening echt vervallen is.
    m.vr.gr. Ton
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

22 juni 2017, 20:38

tonk44 schreef:

@PAM: Ik heb deze vraag ook al eens gesteld en toen hetzelfde antwoord gekregen.
    Hierbij mis ik de gevolgen voor automatische incasso's, automatische overschrijvingen en uitkeringen zoals salaris enz. Die moeten allemaal omgezet worden. Met een overstapservice (zo die mogelijk is voor zaken binnen eenzelfde bank) zou dat wel geregeld kunnen worden en duurt het weer 13 maanden voordat de oude rekening echt vervallen is.

Goedenavond Ton,

Wat fijn om te horen dat je meedenkt. Het verschilt natuurlijk per persoon of er incasso's wel of niet overgezet moeten worden. Je kunt dit inderdaad overzetten vanaf een andere bank met de Overstapservice of je kunt het zelf doen. En zoals ik in mijn bericht aan gaf, als Wenzel er niet uit komt of ergens tegen aan loopt kan hij ons absoluut opbellen of een berichtje sturen. Dan kijken we bij zijn persoonlijke situatie hoe we dit kunnen aanpakken :).
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 529
    Allrounder

Allrounder

22 juni 2017, 20:40

Pam schreef:

tonk44 schreef:

Goedenavond Ton,

Wat fijn om te horen dat je meedenkt. Het verschilt natuurlijk per persoon of er incasso's wel of niet overgezet moeten worden. Je kunt dit inderdaad overzetten vanaf een andere bank met de Overstapservice of je kunt het zelf doen. En zoals ik in mijn bericht aan gaf, als Wenzel er niet uit komt of ergens tegen aan loopt kan hij ons absoluut opbellen of een berichtje sturen. Dat kijken we bij zijn persoonlijke situatie hoe we dit kunnen aanpakken :).

Een snelle reactie van jou :)
    Als je voorstelt om de oude rekening op te hebben zullen de genoemde zaken eerst geregeld moeten zijn, en dat is niet binnen een paar dagen.
    m.vr.gr. Ton
  • Wenzel Auteur

Allrounder

Allrounder

22 juni 2017, 22:36

Pam schreef:

Wenzel schreef:

Hi Wenzel, bedankt voor je vraag. Graag leg ik je uit hoe dit werkt.

Allereerst kan de IBAN van de enkelvoudige rekening die je nu hebt, niet omgezet worden naar een gezamenlijke rekening. Voor een gezamenlijke rekening wordt namelijk een nieuwe IBAN aangemaakt. Maar hoe moet dit dan?

Eigenlijk is het simpeler dan het lijkt...

Stap 1. Je logt in in jouw Persoonlijke Bankomgeving (dus van de enkelvoudige rekening).
    Stap 2. Klik op de optie: Instellingen > Nieuwe rekening openen.
    Stap 3. Kies voor de optie: Ik wil een nieuw pakket (met een andere tenaamstelling). De tenaamstelling komt op twee namen te staan, dus wordt een en/of naam.
    Stap 4. Volg de overige stappen en het nieuwe gezamenlijke pakket wordt geopend.

Zodra deze geopend is, kun je met 1 telefoontje naar onze Servicedesk je enkelvoudige rekening opheffen. Zelf zou ik je aanraden even enkele dagen te wachten tot de nieuwe bankpassen in huis zijn (van de nieuwe rekening) en daarna pas de enkelvoudige op te zeggen :).

Ohja, nog een handig weetje, jij behoudt je huidige inloggevens omdat jij al klant was. Je hoeft je dus ook niet opnieuw te identificeren!

En... lukt het niet? Let me know! Je kunt onze Servicedesk ook nog tot 22.00 uur bereiken van 08.00 - 22.00 uur.

Groet, Pam

• Wenzel Auteur

Allrounder

Allrounder

22 juni 2017, 22:40

Beste Pam,

Dank voor je duidelijke antwoord. Het lijkt dus toch mogelijk.
    Betekent het ook dat jullie dan alle spaarrekeningen overzetten naar die nieuwe en/of rekening? Ik heb ook wat deposito's lopen, is dat geen probleem?
    Verder heb ik geen automatische incasso's, automatische overschrijvingen e.d. lopen.

Groet, Wenzel
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

23 juni 2017, 14:11

Wenzel schreef:

Beste Pam,

Dank voor je duidelijke antwoord. Het lijkt dus toch mogelijk.
    Betekent het ook dat jullie dan alle spaarrekeningen overzetten naar die nieuwe en/of rekening? Ik heb ook wat deposito's lopen, is dat geen probleem?
    Verder heb ik geen automatische incasso's, automatische overschrijvingen e.d. lopen.

Groet, Wenzel

Hi Wenzel! Dank voor je berichtje :).

Goed om te horen dat je verder geen incasso's op de huidige rekening hebt lopen, dan hoeft dat in ieder geval niet overgezet te worden. Eigenlijk moet je het als volgt zien...

De nieuwe gezamenlijke rekening is een nieuw pakket met nieuwe IBAN. Bij openen heb je enkel de Knab Betaalrekening. De spaarrekeningen kunnen niet overgezet worden, maar je opent in het nieuwe pakket de spaarrekeningen opnieuw (uiteraard kosteloos binnen het pakket). Vervolgens boek je het geld van de 'oude' spaarrekeningen over naar de nieuw geopende spaarrekeningen door middel van interne overboekingen tussen eigen rekeningen (dus geen Cardreader voor nodig). Wij kunnen je hier telefonisch absoluut bij helpen, mocht dat nodig zijn!

Voor wat betreft de Deposito, is het een ander verhaal. Deze zit gekoppeld aan het enkelvoudige pakket en kan niet zomaar overgezet worden naar het gezamenlijke pakket. Die zul je dus ook opnieuw moeten openen bij de gezamenlijke rekening. Ik wil graag even in jouw gegevens meekijken wat bij jouw situatie het handigst is. Kun je mij een prive berichtje sturen met daarin je telefoonnummer en je IBAN, dan bel ik je direct even op :D.

Groet, Pam
  • Wenzel Auteur

Allrounder

Allrounder

23 juni 2017, 15:40

Hallo Pam,
    Bedankt voor je reactie. Deposito is dus een probleem. Ik moet even nadenken wat ik wil. Ik kom nog op terug.
    Groetjes, Wenzel

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie