Mobiel internet betalen toont QR code ipv openen app

Postie Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Postie heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

20 december 2018, 16:51

Sinds een poosje heb ik een nieuwe mobiel met Android One (versie 9) an browser Firefox. Op mijn vorige mobiel (ook met Firefox) kreeg ik bij het betalen met ideal op de Knab betaalpagina een popup met een knop waarmee de betaling met de app gedaan kon worden. Het drukken op de knop zorgde ervoor dat de app werd geopend om de betaling te doen.

Op de nieuwe mobiel wordt alleen een QR code getoond en inlogscherm maar er verschijnt geen popup om met de app te betalen..Beide applicaties zijn al een keer opnieuw geïnstalleerd (browser/Knab app) in beide volgordes, maar het probleem blijft bestaan.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een ideal betaling met de app kan doen?
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 538
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

21 december 2018, 15:25

Hoi Postie! Dat is inderdaad een vervelend probleempje. Ik ben heel erg benieuwd wat er gebeurt als je de betaling met Chrome probeert te doen. Uit je verhaal maak ik op dat Firefox niet door heeft dat er een app is waarmee de betaling voltooid moet worden en vermoedelijk heeft dit te maken met de instellingen van de telefoon (maar dat weet je als je Chrome geprobeerd hebt) of met de instellingen van Firefox.

Helaas zijn de instellingen heel erg model afhankelijk en kan ik je niet precies vertellen hoe je dit kunt oplossen. Mocht het inderdaad het een of het ander zijn dan zou je het beste een zoekopdracht (vaak werkt Engels beter) in Google of YouTube kunnen invoeren om er achter te komen hoe je de associaties van browser of Android One instellingen voor jouw toestel kunt aanpassen.

Ik hoop dat je snel de oplossing vindt.

Groet, David
    Community Manager
  • Postie Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Postie heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

21 december 2018, 16:44

Ik zal het proberen. De browsers Opera heeft het op de vorige mobiel nooit gedaan. Ik ben toen overgestapt naar Firefox en die werkte destijds prima alleen nu niet meer.

Welke associaties dien ik dan aan te passen? Volgens mij kreeg ik op de website dan een soort popup om met mobiel te betalen, maar ik kan me vergissen. Is het een URL die als het ware gemapped moet worden naar de app?
  • Wallace78

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wallace78 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 45

28 december 2018, 07:58

Goedemorgen, staat toevallig de internet browser van Samsung erop? Dit is een paars wereldbolletje. Deze zou je ook kunnen proberen. Volgens mij heet deze Samsung Internet..erg fijne browser trouwens. Laat je even weten of dat gelukt is? Fijne jaarwisseling.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie