Gesloten: iOS bètaversie voor de Knab App: Deel hier je ervaringen!

Tags:

Jorn Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jorn heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3
Allrounder

Allrounder

Even voorstellen

Even voorstellen

31 augustus 2016, 15:47

Het is weer mogelijk om de bètaversie van de nieuwe Knab App voor iOS te testen! Hier lees je meer over de bèta-test. Er kunnen maximaal 500 mensen aan deze test meedoen, dus: wie het eerst komt, wie het eerst maalt!

Graag ontvangen wij al jullie feedback, fouten en op- en aanmerkingen zodat wij daar weer mee aan de slag kunnen!

Via dit topic kunnen jullie je ervaringen met andere testers delen. Zijn er opmerkingen die je kwijt wilt die niet in de vragenlijst naar voren komen? Of loop je tegen problemen aan waardoor je niet verder kan? We lezen het graag hier. Uiteraard horen we het ook graag als je enthousiast bent over de nieuwe Knab App!

Ben je nog geen lid van de Knab Community? Dan kan je hier lezen hoe je je kunt aanmelden.
Community Manager bij Knab
  • marcelrodenburg

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcelrodenburg heeft ontvangen van andere leden.

31 augustus 2016, 16:52

eerste indruk goed, duidelijk overzicht tussen privé en zakelijk. Pop up scherm bij detail transacties niet gelijk een fan. Zou graag drop down hebben, vindt ik makkelijker. Bij betalen blijf ik de mogelijkheid om acceptgiro te scannen missen!! Ook meerdere overboekingen maken en in een keer autoriseren zou fijn zijn. Als je een overboeking wil annuleren lukt dat niet als het vanuit het menu benaderd. Vanuit knop homescreen wel.
  • marcelrodenburg

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcelrodenburg heeft ontvangen van andere leden.

31 augustus 2016, 16:57

Oooh en al mijn spaarrekeningen staan er dubbel in :-(. Gebeurt als je naar beneden veegt bij overzicht om te verversen. Bij opnieuw opstarten week ok. Zou ook fijn zien om geagendeerde incasso's in te zien.
    Voor nu ff genoeg. Ziet er mooi uit hoor.
  • jverberk

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jverberk heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7
    Allrounder

Allrounder

31 augustus 2016, 21:29

App ziet er mooi uit. Leesbaarheid van bijv. betaalopdrachten 100% verbeterd.
    Bij verwijderen van adressen uit adresboek vaak een algemene fout (in rode balk). Dat werkt blijkbaar nog niet soepel.
    Financieel dashboard is verdwenen. Daarvoor in de plaats het digitale kasboek maar dat werkt niet. Ook hier algemene fout en melding dat geen data beschikbaar is.
    Snelheid van betaalopdrachten en adresboek en berichten aan de trage kant.
    Kortom mooie app , waar nog wat aan gerepareerd moet worden.
  • repmeer

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten repmeer heeft ontvangen van andere leden.

31 augustus 2016, 21:48

In tabblad telefoonnummers van het Adresboek worden contacten met niet 06 nummers grijs weergegeven. Ik zou liever deze contacten dan helemaal niet zien om het bladeren te verminderen.
  • AngelinaAngelina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Angelina heeft ontvangen van andere leden.

Medewerker Reacties: 41
    Allrounder

Allrounder

1 september 2016, 07:58

Wat goed dat jullie de Knab App zo snel hebben geïnstalleerd en gelijk hebben rondgekeken. Ik zorg ervoor dat jullie opmerkingen bij onze developers terecht komen.

Bedankt voor jullie hulp!

Groet,
    Angelina
    Klant Engagement bij Knab
  • jeroenc

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jeroenc heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

1 september 2016, 11:40

Ik vind de app er een stuk mooier uit zien.

Een bugje: als ik een rekening uit mijn adresboek wil verwijderen krijg ik de volgende foutmelding: "Algemene fout".

Ik zou het handig vinden als ik de volgorde van de rekeningen in het overzicht aan zou kunnen passen (of een rekening kan verbergen).

Bij de transactiedetails krijg je de mogelijkheid een rekening toe te voegen aan je adresboek. Ik krijg die mogelijkheid ook bij transacties op een betaalautomaat. Dit lijkt mij onnodig (bij een iDeal transactie is de optie er niet).
  • GdB

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten GdB heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 4

1 september 2016, 14:20

1: inloggen met vingerafdruk.
    2: direct labels plaatsen in overzicht afschrijvingen.
    3: zelf volgorde bepalen van rek/spaar.nr's in het overzicht scherm.
    4: toevoegen, aanpassen en verwijderen van spaarrekeningen.
  • GdB

1 september 2016, 14:40

Ik krijg een algemene fout wanneer ik een contact wil verwijderen onder adresboek - rekeningen.
  • Albert

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Albert heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

1 september 2016, 20:09

Net de app geïnstalleerd maar daarna kan ik hem niet openen ivm "niet geregistreerde ontwikkelaar" Heb ik een beveiliging iets te scherp in gesteld?
  • Operafreak

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Operafreak heeft ontvangen van andere leden.

1 september 2016, 20:14

Balen... heb net die hele enquête doorgeworsteld.. en dan dit... Heb écht geen zin om die hele set opnieuw te moeten doorlopen..
    ======
    Er is een fout opgetreden. Meestal wordt het probleem opgelost door de pagina te verversen/vernieuwen. Neem contact op met onze klantenservice als het probleem aanhoudt.

Ga terug naar de startpagina
    ======
  • Operafreak

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Operafreak heeft ontvangen van andere leden.

1 september 2016, 20:22

Mijn grootste wensen:
    1. App openen met TouchID.
    2. Betalingen via App accoorderen met TouchID.
    3. (Onterechte) Incasso's kunnen storneren in App.
    4. Zelf kunnen bepalen welke rekeningen en in welke volgorde worden getoond
    5. Transacties van label kunnen voorzien/veranderen
  • repmeer

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten repmeer heeft ontvangen van andere leden.

1 september 2016, 23:55

Albert schreef:

Net de app geïnstalleerd maar daarna kan ik hem niet openen ivm "niet geregistreerde ontwikkelaar" Heb ik een beveiliging iets te scherp in gesteld?

In handleiding die je heb gehad staat dat ook vermeld. Maar met deze pagina kun je dat ook oplossen. https://support.apple.com/nl-nl/HT204460
  • Albert

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Albert heeft ontvangen van andere leden.

2 september 2016, 09:09

Thanks repmeer, ik kan weer verder.
  • Stefke81

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Stefke81 heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 15

2 september 2016, 10:00

Hierbij enkele verbeterpunten die ik graag zou zien.
    - Bij overboeken wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen privé en zakelijk waardoor de lijst wel heel lang wordt en dus snel een verkeerde rekening geselecteerd wordt.
    - Dit is ook het geval in het adresboek zakelijke en privé contacten staan gewoon door elkaar.
    - Inloggen met touch-ID
    - Toekomstige incasso's ook bij de betaalopdrachten meenemen.
    - Zoeken in transacties, ook in omschrijving.

Verder betreft uitstraling en vormgeving een hele verbetering.
  • GdB

2 september 2016, 10:12

Het zou fijn zijn om een betaalrekening van naam te kunnen veranderen.
  • Robert

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Robert heeft ontvangen van andere leden.

2 september 2016, 10:17

Inmiddels 1,5 dag de Beta kunnen testen. Wat mij allereerst opvalt is dat het een mooie verfrissing van de app is: zo zijn de verschillende spaarrekeningen beter inzichtelijk op het homescreen en ziet het homescreen als geheel er veel rustiger uit.
    Helaas is het per saldo meer van hetzelfde: ik mis in de nieuwe app de grote vernieuwingen waar Knab juist in het begin zo veel mee bezig was en hun USP van hadden gemaakt. Met de huidige app ligt men achter t.o.v. andere banken en met de nieuwe app verandert dat vooralsnog niet. Zaken die m.i. aangevuld kunnen worden (en deels hierboven ook al aangedragen zijn):

Praktisch:
    - Overzicht (ingeplande) incasso's
    - Scannen acceptgiro's (bijv. ABN)
    - Kosten c.q. rekeningen delen (bijv. ING, Tikkie, Rabo)
    - Toevoegen opties voor 3D-touch op iPhone (bijv. snelle saldo informatie of directe overboeking icm vingerafdruk/inlog)

Beveiliging:
    - Inloggen met vingerafdruk en/of (naar keuze) code langer dan 4 cijfers
    - Instelbaar (met cardreader) maximum aan overboekingen per dag via de app
  • mjwheuten

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mjwheuten heeft ontvangen van andere leden.

2 september 2016, 11:08

Zojuist begonnen met testen. App ziet er mooi uit, maar is verder niet vernieuwend (alleen cosmetisch zijn de aanpassingen leuk). Inloggen met vingerafdruk had ik wel verwacht. Bij het overzicht van de beleggingen staat nu juist zelfs minder informatie (en ook minder overzichtelijk) dan in de oude app. Als belegger wil ik in elk geval koersen kunnen zien. En extra optie kopen/verkopen van (in elk geval dezelfde belegging) had ik ook wel verwacht. Uiteindelijk is dit een erg uitgekleed overzicht geworden (waarbij opgemerkt moet worden dat indien er problemen zijn met het weergeven van koersen in grafieken, daar wellicht eerder aan gewerkt zou moeten worden ipv die opties weg te laten, maar dat ter zijde).
    Kleine cosmetische opmering nog: bij het inzetten van een overboeking staat links boven 'van' met een dubbele pijl naar beneden. Gecentreerd staat er 'selecteer je rekening' met een pijl naar beneden. Bij twee pijltjes, verwacht ik twee verschillende opties (geen idee welke overigens), maar bij het klikken blijkt dit één optie te zijn om de rekening te selecteren. 'Van' kan links boven op zich wel weg dan.
    Verdere opmerkingen sluiten aan bij hetgeen eerder al is opgemerkt in de community.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

2 september 2016, 13:32

Hi Allemaal! Super bedankt voor jullie feedback. We gaan ermee aan de slag!

Laat het vooral weten als je meer opmerkingen hebt. Sommige verbeteringen zullen wellicht pas bij andere updates beschikbaar worden, daarom horen we al jullie opmerkingen graag.

Groetjes Pam.
    Webcare Moderator bij Knab
  • wienen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wienen heeft ontvangen van andere leden.

3 september 2016, 08:05

+1 voor touchID voor alle handelingen waar authenticatie voor nodig is;
    +1 voor zoeken in transacties
    +1 voor labelen van transacties
    +1 voor scannen acceptgiro's

Verder mooie app
  • wienen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wienen heeft ontvangen van andere leden.

3 september 2016, 08:08

Krijg een algemene fout wanneer ik een rekening wil toevoegen aan mijn adresboek vanuit het detailoverzicht van een geboekte transactie.
  • GdB

3 september 2016, 13:46

Het zou makkelijk zijn om je creditcard rekening in te kunnen zien.
  • Joost

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Joost heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

4 september 2016, 17:25

Ik was begonnen bij de enquete en afgehaakt toen ik een app vanaf een ander domein dan knab.nl moest downloaden. Ik dacht 'wat als dit een briljante phishing mail was?'. Toen ben ik voor de zekerheid toch maar gestopt.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

5 september 2016, 08:10

maus123 schreef:

Komt er nog een goede zoekfunctie in de app waarbij je makkelijk naar bij en afschrijvingen kan zoeken?

Ik heb je bericht gebundeld in dit bestaande Topic. Groeten, Pam.
  • martva

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten martva heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 52

5 september 2016, 16:55

Joost schreef:

Ik was begonnen bij de enquete en afgehaakt toen ik een app vanaf een ander domein dan knab.nl moest downloaden. Ik dacht 'wat als dit een briljante phishing mail was?'. Toen ben ik voor de zekerheid toch maar gestopt.

En dat komt natuurlijk omdat Knab deze app zelf niet ontwikkeld, maar laat doen. Daarbij kunnen beta apps niet via de app store gedownload worden. Simpelweg omdat deze dan door iedereen gedownload kunnen worden. Ik geef toe dat Knab dit beter had moeten melden. Het zijn toch bankzaken waar je mee bezig bent. De link in de ST laat hetzelfde zien als de mail die ik heb ontvangen.

En nu weer terug naar mijn ervaringen:
    Ik vind de app een begin in de goede richting. De app is overzichtelijker geworden. En hier en daar zit 'ie logischer in elkaar. Zo hoef je bij het overboeken niet eerst te kiezen of je tussen je eigen rekening overboekt, of een betaalopdracht uitvoert. Dat is dan naast de layout ook de enige verbetering die ik ben tegen gekomen. DUS:

- TouchID mist. Echt een must, dus inbouwen die hap! Geen discussie...
    - Saldo informatie voor het inloggen. Dit heb ik al eerder aangeven. Must!
    - Zoeken in Bij- en Afschrijvingen zou heel fijn zijn. Hoef je niet zo veel meer te scrollen.
    - Scannen van Acceptgiro's
    - Zelf de volgorde bepalen van de rekeningen. Nu staat mijn hoofdrekening niet bovenaan.
    - Toekomstige incasso's ook bij de betaalopdrachten meenemen.
    - Storneren via de app

Nice to haves:
    - Kosten c.q. rekeningen delen (bijv. ING, Tikkie, Rabo)
    - Credit Card overzicht.

Digitaal kas geeft helaas nog een Algemene Fout.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

6 september 2016, 08:26

Wederom bedankt voor al jullie feedback en suggesties! Ik ga dit weer doorgeven aan de personen die over de Beta App gaan!
Bekijk mobiele versie