Inloggen website met knab app ocr

jokro Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jokro heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 28
Allrounder

Allrounder

11 januari 2019, 21:09

Ik zou de optie om via ocr oo knab app te ooenen uit willen kunnen zetten omdat deze optie een risico inhoudt. Immers het maakt het mogelijk met de app de website (op een andere computer) te openen en dan een groot bedrag over te schrijven, en deze overschrijving te bevestigen met de app. Op deze wijze wordt de beveiliging dat se cardreader nodig is omzeild. Ik zou willen kunnen instellen dat ik de website alleen via een wachtword kan instelle, of een ocr in combinatie met een pincode (een andere dan vor de appp).;
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 529
    Allrounder

Allrounder

12 januari 2019, 09:53

Jokro, ook bij het toepassen van OCR inloggen moet die actie gevolgd worden door een vingerafdruk of toegangscode.
    Dit is m.i. een beveiliging die gelijkwaardig is met een normale inlogprocedure.
    m.vr.gr. Ton
  • jokro Auteur

Allrounder

Allrounder

12 januari 2019, 11:32

Als ik meer dan 2500 overmaak via de app dan moet ik verplicht de cardreader gebruiken om in te loggen. Dit is een extra beveiliging, toch? Ik kan de cardreader omzeilen door vis de app oo de website in te loggen en iver te schrijven. Dan hoef ik de cardreader nuet te gebruiken. Dut us niet consistent.

Via de website kan ik veel meer doen dan via de app. Daarom zou ik beide inlogprocedures gescheiden willen houden. Inloggen op de website vua een wachtwoord en dan bevestigen vua de app zou een goede optie zijn. Inloggen vis ocr is wel ok als daarna de mogelijkheden beperkt zijn tot dezelfde mogelijkheden die ok op de app heb.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

12 januari 2019, 11:45

Ik zie geen enkele bedreiging met de huidige methode en wil die ook zo houden. Ook heeft het alle schijn dat de cardreader binnenkort? gaat verdwijnen.
    m.vr.gr. Ton
  • jokro Auteur

Allrounder

Allrounder

12 januari 2019, 12:00

Jammer dat mijn zorg niet wordt begrepen. Hierdoor is knab niet meer veilig als je grote bedragen via knab beheert. Een telefoon kan gemakkelijk worden gestolen. De code kan, als je de telefoon buitenshuis gebruikt gemakkelijk worden afgelezen. De vingerafdrukscanner is beoerkt veilig en werkt bij sommige mensen niet. De telefoon is verder gevoelig voor hacken. Hierdoor is meervoudige verificatie op verschillende devices de enige, veiligste optie. Als dit verdwijnt ga ik knab noodgedwongen weer verlaten.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

12 januari 2019, 12:05

Jokro, als je zoveel onregelmatigheden bij elkaar wilt optellen adviseer ik je te stoppen met internetten en zeker met internetbankieren. Gebruik dan overschrijfkaarten en acceptgirokaarten en stop die in een envelop die je vervolgens in de brievenbus van de bank deponeert.
    m.vr.gr. Ton
  • jokro Auteur

Allrounder

Allrounder

12 januari 2019, 13:42

@Tonk44,
    Dank u voor yw reactie. U toont zich naief en hebt kennelijk geen inzicht in reeele veiligheidsrisico's. U kunt daarom beter niet op dit soort zaken reageren
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

12 januari 2019, 13:53

waarvan akte
    m.vr.gr. Ton

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie