Creditcard via Qander

Bas Kiers Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Bas Kiers heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

1 november 2016, 09:29

Ik ben een maand geleden overgestapt naar Knab. De reden dat ik voor Knab gekozen heb is vanwege de relatief hoge spaarrente en omdat er een credit card bij het standaard pakket inbegrepen zit. Nu heb ik meerdere malen een aanvraag proberen te doen bij Qander maar deze zijn allemaal geweigerd. Dit verraste mij aangezien mijn financiële situatie, vooral in vergelijking met mijn peers die wel een credit card beschikken van een andere bank, erg stabiel is.

Ik heb contact opgenomen met Qander en mij werd verteld dat ze (om privacy redenen) niet konden inzien waarom ik geweigerd was en dat alleen Knab uitzonderingen kan aanvragen op hun automatische validatie. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Knab en na meerdere telefoontjes het antwoord gekregen dat ze alleen een uitzondering maken wanneer ik meer dan een ton eigen vermogen op mijn rekening heb staan. Mij lijkt deze voorwaarde absurd aangezien dit hoogstwaarschijnlijk een groot percentage van de klanten met dezelfde problemen als ik heb uitsluit om een credit card te krijgen via Knab.

Het meest vervelend vind ik dat er groot wordt geadverteerd met een credit card bij je betaalrekening maar wanneer je eenmaal een aanvraag doet afgescheept wordt met irrationele eisen zowel Qander als Knab naar de ander wijzen als het probleem.

Zijn er meer mensen die vergelijkbare problemen hebben (gehad) of een idee hebben welke eisen Qander stelt?
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht

Reacties (185)

• Youssef

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 115
    Allrounder

Allrounder

15 mei 2018, 17:48

Het is mij niet duidelijk wat cryptopay voor meerwaarde is (met referral) voor een prepaid creditcard.

Ik denk dat het dan logischer is om voor N26/Revolut/Pocopay/pay2d te kiezen, dan in zee te gaan met crypto valuta. Los van dat de kosten hoger liggen.

Ook bieden daarnaast de eerste drie debit kaarten aan wat al beter word geaccepteerd dan bijvoorbeeld prepaid kaarten.
  • Marco90

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Marco90 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 33
    Allrounder

Allrounder

8 juli 2018, 01:28

Sjoerddd schreef:

Nog een tip voor andere Knab klanten: op https://www.yourmastercard.nl/ kan je een MasterCard van ICS aanvragen. Dit is lastig te vinden op de ICS site zelf, daar staan alleen de VISA kaarten op, maar de MasterCard is een stuk goedkoper.

Dankjewel nog voor deze tip! Ik had een creditcard via Qander aangevraagd, ik zag dit topic veel te laat pas destijds. Hoewel het aanvraagproces vlekkeloos verliep, ik kan niet anders zeggen, heb ik het net als andere klanten hier niet ervaren als een card met een BKR-registratie; iets wat ik in combinatie met een hypotheekaanvraag gewoon echt niet kan gebruiken. De informatie die via Qander wordt geboden vond ik erg onduidelijk hierover. Ik heb na ontvangst de card dus direct weer opgezegd. Ook dit ging goed en snel overigens.

Ik adviseer Knab nog wel om duidelijk te vermelden dat het via Qander hoe dan ook een BKR-registratie oplevert, hoewel dit pas vervelender wordt als je een negatieve registratie hebt. Misschien is dat wat minder aantrekkelijk voor eventuele geïnteresseerden in de card, maar je bespaart jezelf daarmee irritaties achteraf als je klanten duidelijk en eerlijk informeert :)

Ik heb via Your Mastercard / ICS een MasterCard aangevraagd en dit bevalt me prima. Eerste jaar gratis was de aanbieding en de kosten daarna vallen mee.
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 121
    Allrounder

Allrounder

9 juli 2018, 09:20

Voor jou te laat, maar de Visa van ICS is ook het eerste jaar gratis en je krijgt 50 euro tegoed op de kaart. Deze heb ik als backup genomen, voor als de American Express (via Knab) niet geaccepteerd wordt.
  • Marco90

Allrounder

Allrounder

9 juli 2018, 09:35

Oh ik kreeg € 25,00, ook prima haha. En eerste jaar gratis ook.
  • Youssef

Allrounder

Allrounder

9 juli 2018, 21:57

Het is wel jammer dat je als klant niet in de Knab app kan zien wat je saldo/uitgaven zijn van de Visa Card. Knab/Qander zou hier naar moeten kijken, zodat het totaalplaatje/overzicht compleet kan worden.

Nou geld dat ook voor American Express, maar die hebben nog wel een app en Qander niet.
  • Wallace78

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wallace78 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 46

10 juli 2018, 07:16

Goedemorgen, ik meen toch echt gelezen te hebben dat je via Qander geen bkr registratie krijgt als je de bedragen maandelijks betaald. Wanneer je betaald in termijnen is dit juist wel het geval, maar dat is volgens mij bij alle maatschapijen het geval.
  • Marco90

Allrounder

Allrounder

10 juli 2018, 09:04

Wallace78 schreef:

Goedemorgen, ik meen toch echt gelezen te hebben dat je via Qander geen bkr registratie krijgt als je de bedragen maandelijks betaald. Wanneer je betaald in termijnen is dit juist wel het geval, maar dat is volgens mij bij alle maatschapijen het geval.

Helaas wel dus. Of ja, je wordt er in ieder geval aangemeld, je contract zegt ook dat je krediethouder bent. Je hebt geen negatieve registratie zolang je maandelijks aan het automatische incasso kan voldoen. Best jammer, want bij veel andere partijen is dit niet het geval inderdaad.
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 529
    Allrounder

Allrounder

10 juli 2018, 09:28

Met een Mastercard of Visa bij ICS ben je verzekerd van een goede en professionele service (24/7), geen gezeur over registratie, een app en voor je partner een gratis card. Het eerste jaar geen abonnementskosten daarna een kleine vergoeding. Mocht je naar een ander bank overstappen kan de cc behouden blijven. Wat wil je nog meer :D
    m.vr.gr. Ton
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Back-up Reacties: 542
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

11 juli 2018, 08:01

Youssef schreef:

Het is wel jammer dat je als klant niet in de Knab app kan zien wat je saldo/uitgaven zijn van de Visa Card. Knab/Qander zou hier naar moeten kijken, zodat het totaalplaatje/overzicht compleet kan worden.

Nou geld dat ook voor American Express, maar die hebben nog wel een app en Qander niet.

Dat vinden wij ook hoor Youssef, we zijn voortdurend met Qander aan het schakelen om te kijken of we het niet alsnog mogelijk kunnen maken. Óf dat zij met een app komen, óf dat de informatie in onze app geïntegreerd wordt. Zonder iets concreets te kunnen delen heb ik goeie hoop dat het toch ooit gaat komen.

Groet, David
    Community Back-up
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

11 juli 2018, 08:10

Marco90 schreef:

Wallace78 schreef:

...ik meen toch echt gelezen te hebben dat je via Qander geen bkr registratie krijgt als je de bedragen maandelijks betaald.

Helaas wel dus. Of ja, je wordt er in ieder geval aangemeld, je contract zegt ook dat je krediethouder bent. Je hebt geen negatieve registratie zolang je maandelijks aan het automatische incasso kan voldoen. Best jammer, want bij veel andere partijen is dit niet het geval inderdaad.

Hoi Marco90 en Wallace78,

Graag wil ik nog even wijzen op een eerdere reactie. Hier staat uitgelegd waarom bij Qander een aanmelding bij het BKR gedaan wordt en bij sommige andere maatschappijen dit niet het geval is.

Belangrijk is dus dat het bij Qander gaat om een volwaardige creditcard en niet een chargecard. Ook is het essentieel dat je wordt aangemeld bij het BKR, maar geen negatieve registratie daarmee ontvangt. Ik besef heel goed dat mensen wit wegtrekken bij het horen van BKR, of dat terecht is kunnen we beter bediscussiëren in een ander topic, en als dat het geval is dan zijn er naast American Express ook verschillende andere aanbieders van creditcards in Nederland waarvan ICS (o.a. de creditcard van bijv. de Bijenkorf) zoals Tonk44 heeft benoemd de grootste is.

Groet, David
    Community Back-up
  • Marco90

Allrounder

Allrounder

11 juli 2018, 09:00

David schreef:

Marco90 schreef:

Wallace78 schreef:

...ik meen toch echt gelezen te hebben dat je via Qander geen bkr registratie krijgt als je de bedragen maandelijks betaald.

Hoi Marco90 en Wallace78,

Graag wil ik nog even wijzen op een eerdere reactie. Hier staat uitgelegd waarom bij Qander een aanmelding bij het BKR gedaan wordt en bij sommige andere maatschappijen dit niet het geval is.

Belangrijk is dus dat het bij Qander gaat om een volwaardige creditcard en niet een chargecard. Ook is het essentieel dat je wordt aangemeld bij het BKR, maar geen negatieve registratie daarmee ontvangt. Ik besef heel goed dat mensen wit wegtrekken bij het horen van BKR, of dat terecht is kunnen we beter bediscussiëren in een ander topic, en als dat het geval is dan zijn er naast American Express ook verschillende andere aanbieders van creditcards in Nederland waarvan ICS (o.a. de creditcard van bijv. de Bijenkorf) zoals Tonk44 heeft benoemd de grootste is.

Groet, David

Nou ja dat is op zich allemaal leuk en aardig, maar de praktijk is gewoon dat er hypotheekverstrekkers zijn die dus geen enkele registratie, in welk opzicht dan ook, accepteren. Ik weet best dat dat nog geen negatieve registratie hoeft te zijn, zoals ik al aangaf. Ik vind dat zowel Qander als jullie daar duidelijker in moeten zijn. We kunnen hier nu allerlei reacties lezen over hoe het werkt, maar dat staat niet duidelijk in de info als je een aanvraag doet. En niet iedereen kijkt hier :)
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

13 juli 2018, 08:19

Hoi Marco90,
    Marco90 schreef:

Ik vind dat zowel Qander als jullie daar duidelijker in moeten zijn. We kunnen hier nu allerlei reacties lezen over hoe het werkt, maar dat staat niet duidelijk in de info als je een aanvraag doet. En niet iedereen kijkt hier :)

De communicatie over de BKR situatie met het verschil tussen een creditcard en chargecard vanuit ons heb ik nog een keer voorgelegd aan de collega's. Ze bekijken nu hoe ze de informatie op onze site beter kunnen plaatsen naast de al bestaande Q&A's (die je natuurlijk zelf moet opzoeken, en niet iedereen zal dat extra stapje nemen).

Groet, David
    Community Back-up
  • Cruisen81

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Cruisen81 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

17 juli 2018, 13:44

Ben vorige week overgestapt naar Knab en denk zoals velen met het idee om betaalrekening, spaarrekening, zakelijke rekening en creditcard onder te brengen bij dezelfde partij.

De aanvraag voor de Visa bij Qander en afwikkeling daarvan vind ik niet prettig. Qander vraagt bij eerste aanvraag al wel heel veel gegevens en bewijsstukken op, ook van mijn partner en wanneer je ze belt over de status van de aanvraag sta je flinke tijd in de wacht en dan wordt er mijns inziens een beetje nonchalant, lacherig gedaan over de aanvraag en de snelheid van afhandelen in deze vakantieperiode.

Er is niet echt iets voorgevallen maar Qander laat bij mij geen goed gevoel, correcte indruk achter. Ik heb dan ook Knab gebeld hierover en de aanvraag bij Qander stop laten zetten, heb nieuwe aanvraag gedaan bij ISC, Visa zelf.

Ik reis veel en vaak ook op en naar cruiseschepen waar Visa en Mastercard de manieren zijn om te betalen, mijn, ons inkomen en betaalgedrag is uitstekend en wil dan een CC van een betrouwbaar, serieus overkomende partij en niet van een club die op mij overkomt als een postorder kredietmaatschappij o.i.d.

Jammer en wat mij betreft een gemiste kans voor Knab. Ik hoop echt dat Knab in de toekomst samenwerking zoekt met een goed geaccepteerde professionele creditcard verstrekker.

Wil wel nog even melden dat de medewerker van Knab goed reageerde tijdens mijn telefoontje en ook verdere zaken rondom overstap lopen soepel, alleen creditcard niet.
  • Janar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Janar heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

1 augustus 2018, 17:27

Wat heb ik ook spijt van deze creditcard van Qander en dus indirect eigenlijk ook van KNAB. Ze beloven veel gemak en service bij Knab behalve als het dus aankomt op Creditcard. Ik ben nu al 3 weken bezig met de creditcard limiet te verhogen zonder enig resultaat nu.

* Op Vrijdagavond, 10 dagen na inleveren documenten krijg je een email dat er missende documenten zijn.
    * Op Maandag bellen met klantenservice; alles ziet er goed uit dus waarschijnlijk oke.
    * Op Vrijdagavond opnieuw een email over missende documenten.
    * Op Maandag bellen met klantenservice; er missen documenten en daarover bent u vorige week gebeld gebeld. Dat is dus niet gebeurd.
    * Daarna op dezelfde dag documenten opgestuurd per email die ook vermeld staat in de brief.
    * Op Dinsdag geen tijd gehad om na te vragen.
    * Vandaag dus gebeld en gevraagd hoe het staat en dan hebben ze de hele email nog niet eens gelezen.
    Hopelijk heb ik morgen wel de kans om te vragen naar de status.

Na 15 jaar een Mastercard van Rabobank is dit toch wel een afgang terwijl Rabobank ook niet meer de meest klantvriendelijke bank is.

Waarschijnlijk dus binnenkort kijken bij ICS of bij bedrijven in verbinding met ICS.

Notabene: mijn hypotheekaanvraag was makkelijker dan een verhoging van de limieten bij Qander; ze hadden minder documenten nodig.
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

2 augustus 2018, 10:29

Cruisen81 schreef:

De aanvraag voor de Visa bij Qander en afwikkeling daarvan vind ik niet prettig. Qander vraagt bij eerste aanvraag al wel heel veel gegevens en bewijsstukken op, ook van mijn partner en wanneer je ze belt over de status van de aanvraag sta je flinke tijd in de wacht en dan wordt er mijns inziens een beetje nonchalant, lacherig gedaan over de aanvraag en de snelheid van afhandelen in deze vakantieperiode.

Er is niet echt iets voorgevallen maar Qander laat bij mij geen goed gevoel, correcte indruk achter.

Erg jammer natuurlijk dat Qander dit gevoel bij je achterlaat. We willen graag jouw bericht nog een keer aan Qander voorleggen. Mogen wij jouw bericht en het bij Knab Community bekende e-mail adres aan Qander doorgeven?

Cruisen81 schreef:

Wil wel nog even melden dat de medewerker van Knab goed reageerde tijdens mijn telefoontje en ook verdere zaken rondom overstap lopen soepel, alleen creditcard niet.

Dat waarderen we ontzettend! :)

Groet, David
    Community Back-up
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

2 augustus 2018, 10:33

Janar schreef:

Wat heb ik ook spijt van deze creditcard van Qander en dus indirect eigenlijk ook van KNAB. Ze beloven veel gemak en service bij Knab behalve als het dus aankomt op Creditcard.

Dat vinden wij natuurlijk niet leuk om te horen, Janar! :(

Janar schreef:

Ik ben nu al 3 weken bezig met de creditcard limiet te verhogen zonder enig resultaat nu.
    ...
    Na 15 jaar een Mastercard van Rabobank is dit toch wel een afgang terwijl Rabobank ook niet meer de meest klantvriendelijke bank is.

Waarschijnlijk dus binnenkort kijken bij ICS of bij bedrijven in verbinding met ICS.

Notabene: mijn hypotheekaanvraag was makkelijker dan een verhoging van de limieten bij Qander; ze hadden minder documenten nodig.

Qander wil graag ook met jou in contact komen om te leren van waar je tegenaan bent gelopen. Hier willen wij in faciliteren. Vindt je het okay als wij jouw bericht en het bij Knab Community bekende e-mail adres aan Qander doorgeven?

Groet, David
    Community Back-up
  • Jeffrey87

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeffrey87 heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 24
    Allrounder

Allrounder

5 augustus 2018, 14:35

Ik heb al sinds dat ik klant ben bij Knab (november 2017) een creditcard via Qander, en kan mij inmiddels eigenlijk niet vinden in de vele klachten over deze creditcardverstrekker.

Er is wel één ding dat ik heel erg mis: real-time inzicht van mijn uitgaven via een app. Vooral de niet mobiel-vriendelijke website van Qander is voor mij een doorn in het oog.
  • David

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

8 augustus 2018, 12:38

Hoi Jeffrey87!

Bedankt voor je reactie! :)

Jeffrey87 schreef:

Ik heb al sinds dat ik klant ben bij Knab (november 2017) een creditcard via Qander, en kan mij inmiddels eigenlijk niet vinden in de vele klachten over deze creditcardverstrekker.

Er is wel één ding dat ik heel erg mis: real-time inzicht van mijn uitgaven via een app. Vooral de niet mobiel-vriendelijke website van Qander is voor mij een doorn in het oog.

Heb ik even goed nieuws voor je!! :) Qander is op dit moment bezig met de ontwikkeling van een app! Wanneer deze er precies is weten we nog niet, maar hij komt er aan. Nog mooier, Qander onderzoekt of ze ook voor de Knab app mogelijkheden kunnen ontwikkelen zodat je vanuit de Knab app je Qander uitgaven kunt inzien! Yes!

Groet, David
    Community Back-up
  • Youssef

Allrounder

Allrounder

8 augustus 2018, 17:39

David schreef:

Hoi Jeffrey87!

Bedankt voor je reactie! :)

Jeffrey87 schreef:

Heb ik even goed nieuws voor je!! :) Qander is op dit moment bezig met de ontwikkeling van een app! Wanneer deze er precies is weten we nog niet, maar hij komt er aan. Nog mooier, Qander onderzoekt of ze ook voor de Knab app mogelijkheden kunnen ontwikkelen zodat je vanuit de Knab app je Qander uitgaven kunt inzien! Yes!

Groet, David

Mooie ontwikkeling! Misschien dat er nog hoop is bij Qander
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

8 augustus 2018, 17:54

Een app kan toch niet goed maken wat er allemaal fout gaat :(
    m.vr.gr. Ton
  • LisanneLisanne

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisanne heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 75
    Allrounder

Allrounder

10 augustus 2018, 15:06

tonk44 schreef:

Een app kan toch niet goed maken wat er allemaal fout gaat :(

Hi tonk44,

Bedankt voor je bericht. Het is natuurlijk niet mogelijk om alle feedback in één keer te veranderen. Ik denk dat de App een goede eerste stap is om mee te beginnen.

Groet, Lisanne
    Webcare Moderator bij Knab
  • martva

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten martva heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 52

14 augustus 2018, 12:22

Ik blijf mij met recht verbazen over wat er allemaal fout gaat met Qander. Een jaar lang lees ik alleen maar kommer en kwel over de 'gratis' visa kaart. Want zeg nou eerlijk. Gratis is ie niet. Wordt gewoon in de maandelijkse prijs verwerkt. En jullie alternatief is natuurlijk geen alternatief. AMEX wordt hier nauwelijks geaccepteerd.

Ga nou eens met ICS in gesprek. De uren die zijn verbrand met Qander hadden beter geïnvesteerd kunnen worden in ICS.

Leuk dat ze een app maken, maar als hun backend al faalt omdat ze geen realtime info kunnen weergeven, dan kunnen ze beter hun app nog even laten wachten en eerst die problemen oplossen.

Ik heb destijds alleen maar gezeik gehad met het "verified by visa" controle gedeelte. Puur en alleen omdat hun backend de wijzigingen niet doorvoerde. Waardoor betalingen faalde. Zelf als ik via Paypal betaalde naar de CC werden betalingen geweigerd. Bij navraag konden ze niet zien wat er aan de hand was.

Ik ben nu bijna een jaar verder en heb een classic mastercard via ics. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

*Just my two cents*
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

14 augustus 2018, 14:54

Juist ! Als het fundament van de Qander niet stevig is komen de zwakke punten door een app alleen nog maar sterker tot uiting.
    m.vr.gr. Ton
  • Wallace78

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wallace78 heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 46

17 augustus 2018, 05:34

Wat ik denk, en wat ik hoop, is dat de app wat meer zullen we maar zeggen realtime is. Wat ik nu vaak "mis" bij Qander is een gebrek aan inzicht op die rekening ivm zaken die hij niet realtime laat zien. Het lijkt enigszins of de techniek daar wat achter loopt.

Om een voorbeeld te geven: een dag voor de incasso draaide betaalde ik netjes het gehele bedrag via iDeal (dacht ook..even kijken wat er dan gebeurt)..nou jullie raden het al: dat liep volledig de soep in.

Het was net voor het weekend dus wellicht is dat ook weer een heikel punt, maar de incasso kom ik annuleren aldus de medewerker aan de telefoon. Enkele dagen later wordt ik gebeld door een anoniem nummer met een vreemde stem (computerstem Qander) dus ik hing gelijk op. Ik dacht uhm toch maar even bellen om dit uit te leggen wat ik had gedaan haha..ok al met al prima..was allemaal goed en in orde..de computerstem belde in de middag nog een keer. Ook maar opgehangen.

Er was dus, ondanks dat ik de incasso had geweigerd nog dat bedrag op de Qander rekening gestort! Een soort gebakken lucht dus en ik stond dik in de plus op mijn Qander rekening..alles was rechtgetrokken achteraf wat ik prima vond, maar wat een hoop geneuzel zeg..alleen voor een betaling die ik een dag voor de incasso had gedaan.

Heb afgesproken dat ik zelf voortaan het geld ga overmaken naar ze via iDeal en dat de incasso eraf moest.

Alles was weer goedgekomen gelukkig :-)
  • Pidi

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pidi heeft ontvangen van andere leden.

Allrounder

Allrounder

19 augustus 2018, 21:22

Gewoon over naar ICS a.u.b.
    Qander is 3x niks.

Ik heb ook al herhaaldelijk meegemaakt dat ik een webshop wilde betalen met de creditcard en dat dat niet lukte omdat Qander van mening was dat de transactie dubieus was en de boel botweg blokkeerde. Dan hebben we het dus gewoon over bijvoorbeeld een betaling aan Coolblue.
    Hoogst irritant.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie