Creditcard Qander & American Express

awinters Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten awinters heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7

28 augustus 2017, 19:49

Goedemiddag, Op het forum zie ik met enige regelmaat staan dat KNAB American Express heeft gekozen als alternatief voor de niet goed werkende organisatie Qander.

Qander is Primeline, en Primeline is een organisatie die maar één doel heeft, zorgen dat je in termijnen betaald en zo veel geld verdienen kan.
Tevens is Qander geen bank, dus sparen op je Creditcard kan en mag niet.

Wat AMEX betreft: In Nederland kan je deze kaart nauwelijks tot niet te gebruiken, en de jaarbijdrage is absurd hoog, want het gevraagde minimum jaar gebruik is in Nederland niet haalbaar.

De meeste banken werken in Nederland samen met ICS, een betrouwbare organisatie, tevens uitgever van de enige echte VISA Worldcard en MasterCard, ook is ICS (onderdeel van ABN AMRO) een organisatie met een banklicentie waardoor je mag sparen op de creditcard.

Waarom werkt KNAB niet samen met ICS?

Ik hoop een antwoord te mogen ontvangen.
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • Youssef

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 110
    Allrounder

Allrounder

16 september 2017, 21:09

@Knab

Is er al enige animo om dit op termijn uit te voeren?
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 520
    Allrounder

Allrounder

16 september 2017, 21:14

Youssef schreef:

@Knab

Is er al enige animo om dit op termijn uit te voeren?

He Youssef. ik vermoed dat Kanb teruggaat naar giro-overschrijfkaarten met de postduif te verzenden en Traveler-checks voor buitenlandse betalingen (grapje :D )
    m.vr.gr. Ton
  • Youssef

Allrounder

Allrounder

14 oktober 2017, 21:21

Pam schreef:

Youssef schreef:

martva schreef:

Youssef schreef:

Mijn suggestie aan KNAB is dan ook (weet niet wat KNAB ervan vind) om via de uitgever van de Maestro passen (Monext), de kaarten te laten wijzigen in Debit Visa kaarten die ook V-pay ondersteunen (ICS doet dit met de Visa Gold en plat.) en deze uit te geven bij je bankrekening in plaats van de Maestro pas.

Zo kun je als klant bij KNAB zonder vast te zitten aan Qander gebruik maken van de Visa kaart voor je online transacties naast iDeal en/of in het buitenland gebruiken(waarbij je banksaldo je limiet is, want het is Debit). En in de winkels in NL word de kaart overal geaccepteerd aangezien er V-Pay opzit en dit word geaccepteerd in NL.

Zoiets wat er al in Duitsland is opgezet door Number 26.
    https://next.n26.com/en-eu/?lang=de

Gratis (Dit is iets wat ik nog steeds niet begrijp aan het Nederlandse bankklimaat. Waarom moeten deze rekeningen betaald zijn, terwijl de rest van de EU een basis betaalrekening gratis aanbiedt)
    Debit mastercard
    Alles via de telefoon. Geen cardreader meer
    Enige minpunt nog is het gebrek van iDeal. Anders was ik allang over.

Precies, daarom zou het een topidee zijn als Knab wil overwegen over een Visa Debit kaart uit te geven met Vpay ondersteuning.
    Zo kun je zonder een creditcard met "krediet" ook Visa betalingen doen online naast iDeal en in de winkel pinnen met Vpay

Het idee van Vpay is toegevoegd aan het suggestieoverzicht. Ik ben benieuwd hoeveel klanten deze suggestie ook terug zien bij Knab! Dus breng allemaal een LIKE uit aan de suggestie in het overzicht!

Groet, Pam

Is er al een update voor deze suggestie
  • Arno

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arno heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 3

16 oktober 2017, 12:58

Al decennia lang hadden wij creditcards bij grootbanken. Toen Knab. Als ondernemers wilde Qander ons niet hebben... Zelfs geen krediet tot 5.000,-- terwijl ons direct opvraagbaar saldo >100 k is. Geen kruisje achter de naam bij BKR maar puur doordat wij ondernemer zijn. Dat geeft vertrouwen zeg maar.. Amex heb ik toen maar gekozen en idd., die kaart word weinig geaccepteerd. Creditcard bij Knab heeft ons meer zorgen dan gemak gebracht. Nu rentevergoeding 'geen' issue meer is, wordt steeds beter gekeken naar overige dienstverlening bij de keuze van bank.
  • Jacco

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jacco heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

21 oktober 2017, 13:01

Zeker zakelijk gezien ben ik een voorstander van de VISA debet card. Klanten betalen mij alvorens de leveranciers betaald moeten worden en AMEX wordt door mijn leveranciers bijna nooit geaccepteerd.
    Vooral voor startende ondernemers is een aanvraag van een VISA of mastercard bijna onmogelijk en omdat er geen buitenlandse valuta rekening is of in de gewenste valuta geen overboeking gedaan kan worden bij KNAB ben ik afhankelijk van een card.
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1020
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

23 oktober 2017, 09:40

Jacco schreef:

Zeker zakelijk gezien ben ik een voorstander van de VISA debet card. Klanten betalen mij alvorens de leveranciers betaald moeten worden en AMEX wordt door mijn leveranciers bijna nooit geaccepteerd.
    Vooral voor startende ondernemers is een aanvraag van een VISA of mastercard bijna onmogelijk en omdat er geen buitenlandse valuta rekening is of in de gewenste valuta geen overboeking gedaan kan worden bij KNAB ben ik afhankelijk van een card.

Goedemorgen Jacco,

Dank voor je bericht. De debet card staat op onze suggestielijst. Je kunt daar de eventuele ontwikkelingen in de gaten houden. Op dit moment zijn er nog geen concrete plannen voor helaas. We houden absoluut in de gaten hoeveel vraag er is vanuit onze klanten. Ik geef jouw feedback in ieder geval door!

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • Youssef

Allrounder

Allrounder

11 november 2017, 10:46

Jacco schreef:

Is het niet mogelijk dat Qander ook kaarten uitgeeft met een limiet van 500,-. Denk dat de kaarten dan wel zou worden toegekend aan een startende ondernemer omdat het limiet laag is en risico/schade minimaal word.
  • Youssef

Allrounder

Allrounder

29 januari 2018, 21:54

Pam schreef:

Het idee van Vpay is toegevoegd aan het suggestieoverzicht. Ik ben benieuwd hoeveel klanten deze suggestie ook terug zien bij Knab! Dus breng allemaal een LIKE uit aan de suggestie in het overzicht!

Groet, Pam

Hoi Pam,

Kijkende naar het aantal likes is mijn vraag gaat Knab hier wat mee doen, dan wel kijken naar de mogelijkheden?
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

31 januari 2018, 16:28

Youssef schreef:

Hoi Pam,

Kijkende naar het aantal likes is mijn vraag gaat Knab hier wat mee doen, dan wel kijken naar de mogelijkheden?

Hi Youssef, volgende week ga ik dit nogmaals bespreken intern. Kun je mij aangeven wat voor jou het grootste voordeel is van V-Pay in vergelijking met bijvoorbeeld Maestro?

Groet,Pam
  • Youssef

Allrounder

Allrounder

31 januari 2018, 20:31

Pam schreef:

Hi Youssef, volgende week ga ik dit nogmaals bespreken intern. Kun je mij aangeven wat voor jou het grootste voordeel is van V-Pay in vergelijking met bijvoorbeeld Maestro?

Groet,Pam

Hoi

De reden(en) zijn:

-V-pay is goed te combineren op een Visa card (ICS bied dit al aan) wat een grote wereldnetwerk bied. Visa is beter geaccepteerd dan Mastercard bijvoorbeeld. Mastercard bied ook een "smartcard" met Maestro, maar hoe deze buiten de EU werkt weet ik niet.

- De klant heeft automatisch een "creditcard" bij zijn/haar rekening, Knab kan hiermee de eerste bank worden die dit aan zal bieden(Bunq bied dit al aan maar met 2 betaalpassen). Als je als klant vervolgens in zee wil met Qander voor een echte creditcard of American Express kan dat nog altijd. Maar zie je Qander bijv niet zitten dan heb je al een Visa kaart, wel zo makkelijk!

- Voor Knab is dit makkelijker te realiseren dan een switch van Creditcard aanbieder. Met de kaartuitgever spreek je af dat ipv de Maestro passen er Visa + V-pay worden uitgegeven.

- Op vakantie heb je aan de pas genoeg omdat deze ook op vakantie gebruikt kan worden (voor hotels en auto borg bijv.), iets wat met een Prepaid Creditcard niet kan. Zonder krediet natuurlijk, je limiet is je banksaldo.

- Zakelijke gebruikers hebben ook beschikking tot een creditcard, ook als starter

- De gebruiker heeft een extra betaaloptie, naast iDeal kan je ook met je betaalpas online aankopen doen

Een aankoopverzekering of reisverzekering etc zit er natuurlijk niet in. Aan Knab om te kijken of dat wel iets is om toe te voegen of niet. Bunq bijv. bied dit niet aan. N26 weer wel mits je een "duurder" pakket afneemt.

Maar het grootste voordeel is het gemak voor de klant! Met 1 pas kun je meerdere soorten transacties uitvoeren, en alles onder 1 dak(bij Knab, dus geen externe partij als Amex, ICS of Qander).
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

31 januari 2018, 20:37

Youssef schreef:

De reden(en) zijn:....

Thanks Youssef voor je argumenten! Ik ga dit volgende week intern bespreken met de verantwoordelijke. Ik kom er dus bij je op terug :)
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

9 februari 2018, 08:43

Youssef schreef:

Hoi

De reden(en) zijn....

Ha Youssef!

Ik heb overlegd met de verantwoordelijke hiervoor binnen Knab. V-Pay is eigenlijk een bankpas maar dan van Visa. Wij zien die stap van Maestro naar V-Pay nog niet voor ons. Dit zal namelijk wel impact bij ons hebben, en daarom is dat nu niet haalbaar voor ons. We denken eerder aan de ontwikkeling van een nieuwe functionaliteit (zoals bijv. contactloos betalen met telefoon), dan de switch naar V-Pay. Als we namelijk in de toekomst contactloos betalen met telefoon mogelijk kunnen maken, zou dit denk ik een oplossing zijn omdat alles met de telefoon kan. Eerlijker dan dit kan ik helaas niet zijn. Onze focus ligt op dit moment op de ontwikkeling van Instant Payments. Mochten er plannen wijzigen (want dat kan altijd!) dan laat ik dit absoluut weten Youssef. Bedankt in ieder geval dat je altijd zo goed met ons meedenkt, dat waardeer ik enorm.

Groet, Pam
  • Youssef

Allrounder

Allrounder

9 februari 2018, 11:21

Pam schreef:

Ha Youssef!

Ik heb overlegd met de verantwoordelijke hiervoor binnen Knab. V-Pay is eigenlijk een bankpas maar dan van Visa. Wij zien die stap van Maestro naar V-Pay nog niet voor ons. Dit zal namelijk wel impact bij ons hebben, en daarom is dat nu niet haalbaar voor ons. We denken eerder aan de ontwikkeling van een nieuwe functionaliteit (zoals bijv. contactloos betalen met telefoon), dan de switch naar V-Pay. Als we namelijk in de toekomst contactloos betalen met telefoon mogelijk kunnen maken, zou dit denk ik een oplossing zijn omdat alles met de telefoon kan. Eerlijker dan dit kan ik helaas niet zijn. Onze focus ligt op dit moment op de ontwikkeling van Instant Payments. Mochten er plannen wijzigen (want dat kan altijd!) dan laat ik dit absoluut weten Youssef. Bedankt in ieder geval dat je altijd zo goed met ons meedenkt, dat waardeer ik enorm.

Groet, Pam

Hi Pam,

Dank voor je antwoord en uitleg :) . Het idee was om te switchen van Maestro naar V-Pay om de klant Visa en V-pay gecombineerd aan te bieden, dat het nu niet kan is jammer maar begrijpelijk. Android en Apple pay zie ik graag overigens (is daar al wat meer over bekend?).
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 538
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

9 februari 2018, 19:02

Hoi Youssef,
    Youssef schreef:

Android en Apple pay zie ik graag overigens (is daar al wat meer over bekend?).

Helaas hebben we daar nog steeds niets over te melden. Iedereen had er op gehoopt het gisteren al te kunnen doen, maarja...Apple en Android zijn eerst blijkbaar met andere landen bezig. Als je interesse hebt in dit onderwerp kun je natuurlijk altijd het gesprek voorzetten in het Apple Pay topic.

Groet, David
    Community Manager
  • mdubbe

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mdubbe heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

21 juni 2018, 11:38

Ik lees allemaal goede ideeën over debit cards.

Zelf had ik naast een pinpas, ook een mastercard debitcard via BUNQ voor onze gezamenlijke uitgaven. Op die manier konden we ook overal betalen waar men geen pinpas kende/accepteerde. (bijvoorbeeld online of in de USA.) Ik heb wel gezien dat je via KNAB ook een creditcard kan nemen op een gezamenlijke en/of rekening, maar ik zit niet te wachten op nog een doorlopend krediet op mijn naam.
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 520
    Allrounder

Allrounder

21 juni 2018, 11:47

mdubbe schreef:

Ik lees allemaal goede ideeën over debit cards.

Zelf had ik naast een pinpas, ook een mastercard debitcard via BUNQ voor onze gezamenlijke uitgaven. Op die manier konden we ook overal betalen waar men geen pinpas kende/accepteerde. (bijvoorbeeld online of in de USA.) Ik heb wel gezien dat je via KNAB ook een creditcard kan nemen op een gezamenlijke en/of rekening, maar ik zit niet te wachten op nog een doorlopend krediet op mijn naam.

Via ICS een Mastercard Gold en een gratis card voor je partner. Voor een kleine jaarlijkse bijdrage ben je van alle gedonder af.
    m.vr.gr. Ton

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie