Boekhoudexport voor spaarrekening(en)

Arjen Blok Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arjen Blok heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

2 juli 2017, 15:20

De boekhoudexport exporteert alleen de transacties van de betaalrekening, niet de transactie van de spaarrekening(en). Al 2 jaar terug heb ik dit bij Knab aangekaart. Ook andere gebruikers hebben deze vraag eerder gesteld. Helaas nog geen oplossing.

Voor mijn zakelijk boekhouding is het noodzakelijk dat ik alle transacties heb van al mijn zakelijke rekeningen. Iedere rekening is namelijk een aparte grootboekrekening. Door het ontbreken van de boekhoudexport voor spaarrekeningen zijn rente bij-boekingen op spaarrekeningen ook niet zichtbaar. Op dit moment bent ik genoodzaakt om alle transacties van spaarrekeningen met het handje in te kloppen. Vooral door slim saldo beheer en roodstand kan het aantal transactie behoorlijk oplopen.

Het lijkt me een zeer kleine moeite om dit aan te passen met een zeer groot plezier voor de gebruikers!
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 641
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

3 juli 2017, 10:26

Arjen Blok schreef:

De boekhoudexport exporteert alleen de transacties van de betaalrekening, niet de transactie van de spaarrekening(en). Al 2 jaar terug heb ik dit bij Knab aangekaart. Ook andere gebruikers hebben deze vraag eerder gesteld. Helaas nog geen oplossing.

Voor mijn zakelijk boekhouding is het noodzakelijk dat ik alle transacties heb van al mijn zakelijke rekeningen. Iedere rekening is namelijk een aparte grootboekrekening. Door het ontbreken van de boekhoudexport voor spaarrekeningen zijn rente bij-boekingen op spaarrekeningen ook niet zichtbaar. Op dit moment bent ik genoodzaakt om alle transacties van spaarrekeningen met het handje in te kloppen. Vooral door slim saldo beheer en roodstand kan het aantal transactie behoorlijk oplopen.

Het lijkt me een zeer kleine moeite om dit aan te passen met een zeer groot plezier voor de gebruikers!

Goedemorgen Arjen,

Het klopt dat je via de MT940-export enkel de betaalrekening mutaties kunt inladen. Dit is omdat alle bij- en afschrijvingen van de spaarrekening zichtbaar zijn op de betaalrekening. Er zijn geen concrete plannen om dit aan te passen, dit kun je ook teruglezen in het topic Downloaden van mutaties.

Echter, als je een gekoppeld boekhoudpakket hebt, lees hier welke boekhoudpakketten je op dit moment kunt koppelen aan de Knab rekening, dan kun je de spaarrekeningen wel los inladen in je boekhoudpakket. Is het pakket dat jij gebruikt nog niet gekoppeld? Dien je suggestie in via het topic: Zakelijke Boekhoudkoppeling.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 395
    Allrounder

Allrounder

4 juli 2017, 13:34

Pam schreef:

Arjen Blok schreef:

Goedemorgen Arjen,

Het klopt dat je via de MT940-export enkel de betaalrekening mutaties kunt inladen. Dit is omdat alle bij- en afschrijvingen van de spaarrekening zichtbaar zijn op de betaalrekening. Er zijn geen concrete plannen om dit aan te passen, dit kun je ook teruglezen in het topic Downloaden van mutaties.
    Groet, Pam

Mutaties van spaarrekeningen komen ook niet in de downloads met .xls en .csv
    De uitspraak dat alle bij- en afschrijvingen van de spaarrekening zichtbaar zijn op de betaalrekening is maar ten dele waar.
    Voor mutaties tussen betaalrekening en spaarrekening is dat waar maar tussen spaarrekeningen bv van flex sparen naar kwartaal en vv zijn die niet zichtbaar. Dit is een grote handicap omdat je je eigen off-line systeem hierop handmatig moet bijwerken. Ook rentebijschrijvingen die intern de spaarrekening(en) blijven worden niet meegenomen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik verzoek KNAB nogmaals hun standpunt te herzien en de spaarrekeningen wel in de downloads mee te nemen zoals alle grootbanken dat doen.
    m.vr.gr. Ton

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie