Biedt Knab een bankgarantie aan?

Tags:

28Gzh900 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten 28Gzh900 heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

4 september 2016, 11:19

Waarom heeft KNAB niet de mogelijkheid om een bankgarantie af te geven voor de huur van een pand.
Beste antwoord door Pam

28gzh900 schreef:

Waarom heeft KNAB niet de mogelijkheid om een bankgarantie af te geven voor de huur van een pand.

Goedemorgen! Dank voor je feedback. Op dit moment bieden we dit niet aan. We staan zeker open voor suggesties en we proberen de haalbare suggesties ook zeker uit te voeren (op korte of lange termijn).

Ik ben benieuwd of er meer klanten zijn die de mogelijkheid voor bankgarantie wensen?

Laat het hieronder weten in de comments!

Bekijk originele reactie
  • PamPam Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 929
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

5 september 2016, 08:32

28gzh900 schreef:

Goedemorgen! Dank voor je feedback. Op dit moment bieden we dit niet aan. We staan zeker open voor suggesties en we proberen de haalbare suggesties ook zeker uit te voeren (op korte of lange termijn).

Ik ben benieuwd of er meer klanten zijn die de mogelijkheid voor bankgarantie wensen?

Laat het hieronder weten in de comments!
    Webcare Moderator bij Knab
  • PieterD

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten PieterD heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

21 oktober 2016, 16:08

Hier ook interesse in de mogelijkheid voor een bankgarantie.
  • ErikK

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ErikK heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

9 december 2016, 16:34

Hier ook interesse
  • Loods

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Loods heeft ontvangen van andere leden.

31 januari 2017, 23:56

Wij proberen een pand aan te huren, maar ze verwachten een bankgarantie. Kan dit dus niet bij Knab bank?
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

Community Manager Reacties: 430
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

1 februari 2017, 08:28

Loods schreef:

Wij proberen een pand aan te huren, maar ze verwachten een bankgarantie. Kan dit dus niet bij Knab bank?

Hoi Loods! Helaas biedt Knab dit product op dit moment niet aan als onderdeel van ons Knab Zakelijk pakket. Dit is iets wat specifiek ontwikkeld moet worden omdat onze systemen daarvoor aangpast dienen te worden. Op dit moment kunnen we het dus niet afgeven.

Groet, David
    Community Manager
  • Kevins

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kevins heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 7

28 augustus 2017, 21:35

oef, schrik er een beetje van. Ik sta ook op het punt een pand te huren waarbij alle panden een bankgarantie vragen.
    Moet ik nu terug naar de ING om te kunnen huren?! Zijn er andere opties?
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

29 augustus 2017, 10:49

@Kevins,

Hi! Excuses dat wij je niet aan een bankgarantie kunnen helpen. Maar vaak zijn er voor het huren van een pand wel andere opties. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor het doen van een aanbetaling of het betalen van borg. Op die manier is een bankgarantie vaak niet meer nodig. Succes! Groet, Lisa
  • Kabo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kabo heeft ontvangen van andere leden.

8 november 2017, 09:45

Ook ik heb een bankgarantie nodig voor mijn bedrijf. Heeft KNAB plannen om dit op korte termijn toch aan te bieden? Anders moet ook ik op zoek naar een andere bank.
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

8 november 2017, 15:54

Kabo schreef:

Ook ik heb een bankgarantie nodig voor mijn bedrijf. Heeft KNAB plannen om dit op korte termijn toch aan te bieden? Anders moet ook ik op zoek naar een andere bank.

Hi Kabo, helaas moet ik je teleurstellen. Er zijn nog geen plannen voor, dus zeker niet voor de korte termijn. :(
    Heel jammer dat we je hiermee niet van dienst kunnen zijn. Veel succes in ieder geval!

Groet, Pam
  • Brandveiligheidnspectiebureau

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Brandveiligheidnspectiebureau heeft ontvangen van andere leden.

19 april 2018, 22:15

Beste Knab bank, eigenlijk zijn we zeer te spreken over Knab, wat dan ook de reden is dat we ca 15 bedrijven bij jullie hebben ondergebracht. Maar als ondernemers lopen we tegen beperkingen op welke ons dwingen om Nasr een van de andere grote bank organisaties over te stappen.... met tegenzin😡
    Het is dan ook jammer en vervelend dat via jullie een bankgarantie niet kan worden afgegeven!
    Theo Fransen
    Algemeen directeur
    Ispezione bv
    Vierpolders
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

20 april 2018, 15:39

Brandveiligheidnspectiebureau schreef:

Beste Knab bank, eigenlijk zijn we zeer te spreken over Knab, wat dan ook de reden is dat we ca 15 bedrijven bij jullie hebben ondergebracht. Maar als ondernemers lopen we tegen beperkingen op welke ons dwingen om Nasr een van de andere grote bank organisaties over te stappen.... met tegenzin😡
    Het is dan ook jammer en vervelend dat via jullie een bankgarantie niet kan worden afgegeven!
    Theo Fransen
    Algemeen directeur
    Ispezione bv
    Vierpolders

Hi Theo,

Dat vinden wij ook heel jammer als jullie hierdoor moeten overstappen naar een andere bank! :(

Het klopt inderdaad dat we geen bankgaranties verstrekken. Dit komt doordat Knab geen kredieten levert. Een bankgarantie is een theoretische vorm van krediet en daarom kunnen en mogen wij dit niet aanbieden. Uiteraard blijven we groeien en ontwikkelen, dus wellicht zullen we het in de toekomst wel gaan aanbieden, maar daar heb je voor nu helaas niets aan.

Nogmaals enorm jammer, en toch bedankt voor het mooie compliment over ons.

Nog een mooie en zonnige dag toegewenst! Groet, Pam
  • Brandveiligheidnspectiebureau

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Brandveiligheidnspectiebureau heeft ontvangen van andere leden.

20 april 2018, 16:54

Pam, ik vindt de reactie niet correct en je doet jezelf er een beetje makkelijk vanaf. Normaal wanneer je een bankgarantie vraagt wordt er een gedrag ter hoogte fan dat bedrag op een C of 2e rekening gezet en wordt er voor dat bedrag een bankgarantie afgegeven. Het heeft derhalve niets te maken net edn krediet of anderszins risico voor de bank.er us dan ook geen enkele reden om geen bankgarantie af te geven. De Knab bank is in veel opzichten nog een verzekeringsagent. Krediet, roodstand, kan niet. Verzekeringen wordt in bemiddeld croudfunding dien jullie ook niet zelf. Omdat je voor dit soort faciliteiten en de bankgarantie naar de grote bank organisaties moet en de kisten toch nog krijgt, is de Knab bank alsnog duur omdat de Knab zichzelf overbodig maakt omdat zij geen volledige zaken bank zijn.

Jammer
  • PamPam

Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

23 april 2018, 17:30

Goedemiddag Theo,

Bedankt voor je feedback hierover.

Jammer dat het op jou overkomt dat we er makkelijk vanaf proberen te komen, dat is namelijk zeker niet het geval. Ik wil je juist graag uitleg geven waarom wij geen bankgaranties verstrekken bij Knab.

Een bankgarantie zien wij als een theoretische vorm van krediet, omdat als jij iets zou gaan lenen - wij daarvoor garant moeten staan met een bankgarantie. Daarom zien wij dat als een 'vorm' van krediet met het daarbij horende risico. Daarnaast zouden wij onze procedures moeten aanpassen en dat is een te grote ingreep waarom wij besloten hebben dit niet te doen.

Uiteraard begrijp ik je punt als je hierdoor een andere bank moet aanhouden en daarmee de kosten van Knab te duur worden. Helaas zijn er dus voor de korte termijn nog geen plannen voor, we sluiten zeker niks uit voor de toekomst. We nemen je punten dan ook mee als suggestie.

Gr Pam

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie