Betalen zonder cardreader!?

D Huisman Auteur
Reacties: 1

19 juli 2017, 10:53

Ik ben vorige week klant (zakelijk) bij KNAB, op zich gaat het aanmeld proces online vrij vlot en spoedig en de begeleiding via chat was ook goed te noemen.
Echter ik ontdekte (wellicht had ik de voorwaarden/condities beter moeten doorlezen!), dat betaligen (via internet) nog steeds met een cardreader gaat...! Dit is soooo in the ninetiies...!! :S

Wanneer komt KNAB ´s eindelijk met een moderner maar vooral VEILIGE betaalmethode met andere 2-factor dan wel biometrische authenticaties methodes? Zoals, vinger afdruk, iris-scan, stem, TAN-codes via SMS dan wel (als het moet) met 5 cijferige PIN. Dit laatste is mijn inziens makkelijk te realiseren! ING heeft dit al jaren; een combinatie met internet bankieren en SMS en vingerafdruk (ING App wordt automatisch gestart op je smartphone bij een authenticatie/authorisatie van een betaling.....!!

Ik las ergens in de Forum dat jullie ergens dit jaar (2017) het gebruik van de cardreader overbodig gaat maken. Dit is goed nieuws. Maar, wanneer kunnen we de cardreader weggooien??!

Als ik eerder had geweten dat KNAB nog steeds een cardreader gebruikt, was ik echt geen klant geworden.....!
De reden dat ik bij KNAB terecht kwam was, het gemak om aan te melden en de koppeling met een huishoud pakket in de App.

Maar, mijn teleurstellignwas ook groot dat ik hiervoor een betaalde abonnement moet nemen.... Dit is helemaal GEEN standaard functionaliteit van de App!!
  • MaxH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MaxH heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 120
    Allrounder

Allrounder

19 juli 2017, 11:46

In de laatste versie van de app is betalen via QR code opgenomen.

https://lab.knab.nl/betalen-via-de-ideal-qr-code-21

oeps, al gevonden zie ik.
  • tonk44

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tonk44 heeft ontvangen van andere leden.

Werkbank Reacties: 529
    Allrounder

Allrounder

19 juli 2017, 13:27

MaxH schreef:

In de laatste versie van de app is betalen via QR code opgenomen.

https://lab.knab.nl/betalen-via-de-ideal-qr-code-21

oeps, al gevonden zie ik.

Maar nog steeds zeer beperkt toepasbaar.
    m.vr.gr. Ton
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

19 juli 2017, 13:32

Beperkt? Het doet waarvoor het bedoeld is. Betalen via iDeal zonder de cardreader. Niets meer, niets minder. Prima toch.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

19 juli 2017, 13:38

MaxH schreef:

Beperkt? Het doet waarvoor het bedoeld is. Betalen via iDeal zonder de cardreader. Niets meer, niets minder. Prima toch.

Dan lees maar eens goed en kijk maar eens naar de video. Probeer maar eens te betalen bij de kassa van bv Gamma, Praxis o.d. mooi niet. Je krijgt geen QR te zien.
    Of van achter je laptop een overboeking te doen !?
    De cardreader kan nog steeds niet de deur uit.
    m.vr.gr. Ton
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

19 juli 2017, 13:53

tonk44 schreef:

Dan lees maar eens goed en kijk maar eens naar de video. Probeer maar eens te betalen bij de kassa van bv Gamma, Praxis o.d. mooi niet. Je krijgt geen QR te zien

Ligt dat niet aan de winkel?
    tonk44 schreef:

Of van achter je laptop een overboeking te doen !?
    De cardreader kan nog steeds niet de deur uit.

Daar heb je gelijk in, Zal de volgende stap worden hoop ik.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

19 juli 2017, 14:08

MaxH schreef:

tonk44 schreef:

Dan lees maar eens goed en kijk maar eens naar de video. Probeer maar eens te betalen bij de kassa van bv Gamma, Praxis o.d. mooi niet. Je krijgt geen QR te zien

Ligt dat niet aan de winkel?

Ben je al eens een winkelkassa tegengekomen waar je met iDeal zou kunnen betalen?
    m.vr.gr. Ton
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

19 juli 2017, 14:17

Nee. Maar tot nu toe ook nooit op gelet.
    Persoonlijk vind ik het ook niet makkelijker dan de pinpas in het apparaat steken en de pincode intoetsen. Maar ja, de mogelijkheid wordt geboden. Het gebruik van een pinapparaat kost de winkelier ook geld. Misschien dat over 5 jaar de pinautomaat niet eens meer bestaat.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

19 juli 2017, 15:45

MaxH schreef:

Het gebruik van een pinapparaat kost de winkelier ook geld. Misschien dat over 5 jaar de pinautomaat niet eens meer bestaat.

Gedachtespinsels kun je beter ergens anders wegschrijven - misschien in je dagboek.
    m.vr.gr. Ton
  • LisaLisa

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Lisa heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 522
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

20 juli 2017, 17:27

@D Huisman, We zijn inderdaad al enige tijd bezig met het wegwerken van de cardreader aangezien ook wij inzien dat dit een stuk moderner kan. Gelukkig kan je nu al - tot overboekingen van 1.000 euro - alles met de App goedkeuren!

@Tonk44, de community is voor iedereen die met ons wilt mee denken of een mening heeft. Daarom waarderen wij 'gedachtespinsels' juist enorm! Absoluut geen reden om dit de grond in te stampen.
    Webcare Moderator bij Knab
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

20 juli 2017, 17:40

Lisa schreef:

Absoluut geen reden om dit de grond in te stampen.

Wie heeft het hier over "stampen"
    Ook IK mag mijn mening uiten.
    Daarnaast vind ik het geen taalgebruik van een moderator.
    m.vr.gr. Ton
  • dennisb

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dennisb heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 19
    Allrounder

Allrounder

21 juli 2017, 09:43

tonk44 schreef:

Lisa schreef:

Absoluut geen reden om dit de grond in te stampen.

Wie heeft het hier over "stampen"
    Ook IK mag mijn mening uiten.
    Daarnaast vind ik het geen taalgebruik van een moderator.

@TONK44 ik denk dat het voor MAXH wel voelt als 'in de grond stampen'. Natuurlijk mag jij ook je mening uiten en of de moderator de juiste woorden kiest valt te discussiëren, maar doe ook niet zo moeilijk als iemand anders een botte opmerking terug maakt.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

21 juli 2017, 09:47

@DENNISB: Bedankt voor je terugkoppeling. Wat MAXH "voelt" van mijn opmerking weet ik niet, hij heeft niet gereageerd. De moderator heeft n.m.m. de situatie erger gemaakt dan dat die is.
    m.vr.gr. Ton
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

21 juli 2017, 09:55

Nou vooruit dan maar, mijn reactie; het voelt inderdaad als 'in de grond stampen' maar ik weet wie het zegt en lig er dan ook geen minuut wakker van.
    En nu maar weer on-topic.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

21 juli 2017, 10:15

@MAXH: Excuses, zo "zwaar" had ik het niet bedoeld.:(
    On topic:
    Ik vind dat KNAB ons misleidt door de introductie van QR-code scan te introduceren als:

Knab heeft een primeur in Nederland. Vanaf nu kun je namelijk QR-codes op kassabonnetjes scannen en direct betalen via iDEAL. Steeds meer winkels en restaurants gaan die codes toevoegen op de kassabon. Betalen via de iDEAL QR-code bespaart jezelf én de winkelier een hoop tijd.

Het is geen primeur en in winkels kan die niet gebruikt worden. iDeal betalingen voor internetaankopen met je smartphone gaan zonder QR-code. Ik vraag met af wat dan het toepassingsbereik is. Als het een voorloper is voor het vervangen van de cardreader voor alle transacties en?? dan is dat prima maar wees er dan duidelijk in. Is het geen voorloper dan is het een flop en hadden ze hun capaciteit beter kunnen besteden aan aan andere verbeterpunten die al lang open staan.
    Een hoofdpunt waar velen over klagen is het verdwijnen van de cardreader die in november 2016 al aangekondigd werd met "Coming soon" Krijgt deze belofte binnenkort een verjaardag?
    m.vr.gr. Ton
  • dennisb

Allrounder

Allrounder

21 juli 2017, 11:47

tonk44 schreef:

On topic:
    Ik vind dat KNAB ons misleidt door de introductie van QR-code scan te introduceren als:

Knab heeft een primeur in Nederland. Vanaf nu kun je namelijk QR-codes op kassabonnetjes scannen en direct betalen via iDEAL. Steeds meer winkels en restaurants gaan die codes toevoegen op de kassabon. Betalen via de iDEAL QR-code bespaart jezelf én de winkelier een hoop tijd.

Het is geen primeur en in winkels kan die niet gebruikt worden. iDeal betalingen voor internetaankopen met je smartphone gaan zonder QR-code. Ik vraag met af wat dan het toepassingsbereik is. Als het een voorloper is voor het vervangen van de cardreader voor alle transacties en?? dan is dat prima maar wees er dan duidelijk in. Is het geen voorloper dan is het een flop en hadden ze hun capaciteit beter kunnen besteden aan aan andere verbeterpunten die al lang open staan.
    Een hoofdpunt waar velen over klagen is het verdwijnen van de cardreader die in november 2016 al aangekondigd werd met "Coming soon" Krijgt deze belofte binnenkort een verjaardag?

Naar wat ik heb begrepen is dit is wel een primeur, alle banken gaan dit gezamenlijk invoeren en Knab is als eerste. De winkels en kassa's zullen daarna gaan volgen.
  • tonk44

Allrounder

Allrounder

21 juli 2017, 11:53

dennisb schreef:

tonk44 schreef:

On topic:

Naar wat ik heb begrepen is dit is wel een primeur, alle banken gaan dit gezamenlijk invoeren en Knab is als eerste. De winkels en kassa's zullen daarna gaan volgen.

Als dat waar is, hetgeen ik betwijfel, laat Knab dat ons dan duidelijk maken. We krijgen dan veel meer begrip voor de situatie.
    Ik zie het niet zitten om aan een winkelkassa (bv Gamma) met een QR-proces te betalen. Jij hebt ook al eerder aangegeven dat het gebruik van de pinpas aanmerkelijk comfortabeler en sneller is.
    m.vr.gr. Ton
  • MaxH

Allrounder

Allrounder

21 juli 2017, 14:44

tonk44 schreef:

@MAXH: Excuses, zo "zwaar" had ik het niet bedoeld.

Excuses aanvaard
  • dennisb

Allrounder

Allrounder

24 juli 2017, 13:05

tonk44 schreef:

dennisb schreef:

tonk44 schreef:

On topic:

Als dat waar is, hetgeen ik betwijfel, laat Knab dat ons dan duidelijk maken. We krijgen dan veel meer begrip voor de situatie.
    Ik zie het niet zitten om aan een winkelkassa (bv Gamma) met een QR-proces te betalen. Jij hebt ook al eerder aangegeven dat het gebruik van de pinpas aanmerkelijk comfortabeler en sneller is.

Jij hebt ook al eerder aangegeven dat het gebruik van de pinpas aanmerkelijk comfortabeler en sneller is.
    >> ik zou niet weten wanneer of waar ik dat zou hebben aangegeven.

Hier vindt je nog meer info Ton: https://www.emerce.nl/wire/primeur-knab-scan-qrcode-restaurantrekening-betaal-via-bankapp

"De iDEAL QR-code is door Currence/iDEAL ontwikkeld en is vorig jaar in een pilot getest."

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie