Apple Pay

RTNoorhoff Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RTNoorhoff heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 16

14 oktober 2016, 18:11

Wie gaat eerder zijn, Knab of ING?
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • Michael Gorter

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Michael Gorter heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 8

9 mei 2019, 14:49

Apple Pay is voor mij ook een reden om over te stappen. Wat kunnen we verwachten?
  • josdegroot

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten josdegroot heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 6

20 mei 2019, 12:48

josdegroot schreef:

Is er al meer duidelijkheid rondom ApplePay en KNAB? Anders weet ik of ik mijn rekeningen kan gaan verhuizen. Zou prettig zijn als KNAB hier duidelijkheid over kan geven. Zelf ben ik richting KNAB gegaan omdat ze voorop wilde lopen richting gebruik van nieuwe technologie, alleen krijg ik de indruk dat de focus hierop weg is.

Kortom... Knab laat u horen :).

Beste mensen van KNAB,

Zouden jullie a.u.b. met een officieel standpunt naar buiten kunnen komen rondom ApplePay zodat klanten weten waar ze aan toe zijn?
  • josdegroot

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten josdegroot heeft ontvangen van andere leden.

21 mei 2019, 21:45

Zojuist via de chatfunctie van KNAB te horen gekregen dat KNAB voorlopig geen plannen heeft om iets te gaan doen met ApplePay. Ik weet voldoende en ga richting ING :).
  • Youssef

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 117
    Allrounder

Allrounder

22 mei 2019, 11:28

josdegroot schreef:

Zojuist via de chatfunctie van KNAB te horen gekregen dat KNAB voorlopig geen plannen heeft om iets te gaan doen met ApplePay. Ik weet voldoende en ga richting ING :).

Jammer als Knab dit niet gaat aanbieden, missen ze toch een leuke feature die voor sommige klanten de keuze is om bij ABN en ING Apple Pay te uit te testen en misschien zelfs daar te blijven.
  • Ronny

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ronny heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

28 mei 2019, 20:23

Youssef schreef:

josdegroot schreef:

Jammer als Knab dit niet gaat aanbieden, missen ze toch een leuke feature die voor sommige klanten de keuze is om bij ABN en ING Apple Pay te uit te testen en misschien zelfs daar te blijven.

Ik volg je. De innovatieve bank lijkt wel volledig verdwenen. Daarnaast is het ook vreemd dat ze geen enkele reactie geven op vragen van klanten op dit forum.
  • josdegroot

28 mei 2019, 20:25

Ronny schreef:

Youssef schreef:

josdegroot schreef:

Ik volg je. De innovatieve bank lijkt wel volledig verdwenen. Daarnaast is het ook vreemd dat ze geen enkele reactie geven op vragen van klanten op dit forum.

Helemaal mee eens....Jammer maar helaas, had tot nu toe wel vertrouwen in dat KNAB het echt anders aan zou pakken... maar blijkbaar worden ze ook opgeslokt door alle interne processen en procedures om nog iets voor elkaar te krijgen en klanten goed op de hoogte te houden.
  • oohh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten oohh heeft ontvangen van andere leden.

Kennisbank Reacties: 123
    Allrounder

Allrounder

7 juni 2019, 20:01

josdegroot schreef:

Ronny schreef:

Youssef schreef:

josdegroot schreef:

Helemaal mee eens....Jammer maar helaas, had tot nu toe wel vertrouwen in dat KNAB het echt anders aan zou pakken... maar blijkbaar worden ze ook opgeslokt door alle interne processen en procedures om nog iets voor elkaar te krijgen en klanten goed op de hoogte te houden.

Zelfs als Knab het wil aanbieden - en wellicht in gesprek is met Apple - mogen zij daar niks over zeggen. Pas wanneer Apple toestemming geeft, mag je als bank iets aankondigen.

Waarschijnlijk heeft ING voor een x aantal maanden exclusiviteit bedongen (lees: ervoor betaald) en wordt het over een aantal maanden wel mogelijk voor Knab om mee te doen.
  • Ludo82

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ludo82 heeft ontvangen van andere leden.

7 juni 2019, 22:41

Zelf ben ik recent naar Knab overgestapt, omdat het een innovatieve, 'nieuwe' bank leek. Ironisch was ik in overweging tussen ING en knab...voor het laatste gekozen. Twijfel nu of ik mijn betaalrekening bij ING ga onderbrengen - en later wellicht ook mijn andere rekeningen, of als Apple pay naar Knab komt, terug andersom. Aan de andere kant voelt het ook wel weer 'zielig' dit voor een functie als apple pay. Ik heb soms het idee dat een bankrekening in NL/europa als heel serieus gezien wordt, waar er elders ' populairder' mee omgegaan wordt. Dacht dat Knab er zo bij ons in stond, maar ik ben helaas nog niet weggeblazen. Zoals zo velen zeggen: enkel een reactie, een indicatie dat het prioriteit heeft, het zou zoveel vertrouwen terug winnen!
  • roynext

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten roynext heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 23
    Allrounder

Allrounder

11 juni 2019, 08:53

Zojuist van de klantenservice begrepen dat Apple Pay (al actief bij ING en BUNQ) voorlopig niet bij KNAB gelanceerd wordt, er is geen datum bekend. Dus de beloften eerder gedaan op dit forum in verschillende topics ... worden kennelijk niet nagekomen.
  • repmeer

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten repmeer heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 9

11 juni 2019, 12:29

roynext schreef:

Zojuist van de klantenservice begrepen dat Apple Pay (al actief bij ING en BUNQ) voorlopig niet bij KNAB gelanceerd wordt, er is geen datum bekend. Dus de beloften eerder gedaan op dit forum in verschillende topics ... worden kennelijk niet nagekomen.

Teleurstellend zeg. Als KNAB niet op korte termijn Apple Pay gaat ondersteunen dan overweeg ik om op te stappen.
  • Ludo82

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ludo82 heeft ontvangen van andere leden.

11 juni 2019, 13:18

... En bij ING vanaf heden beschikbaar! Voor mij houdt dit in dat ik in elk geval mijn betaalrekening bij hen ga onderbrengen.
  • josdegroot

11 juni 2019, 15:00

Ludo82 schreef:

... En bij ING vanaf heden beschikbaar! Voor mij houdt dit in dat ik in elk geval mijn betaalrekening bij hen ga onderbrengen.

Heb ik zojuist ook gedaan, binnen 5 minuten up and running bij ING.... en eerste ApplePay betalingen gedaan... echt een verademing hoe fijn dt werkt :D

Als ik kijk hoeveel belangstelling er voor is denk ik dat ING dit een hoop nieuwe klanten op gaat leveren.

Erg jammer want was graag bij KNAB gebleven aangezien nu alles weer omgezet moet worden... alle En/of rekeningen hier ook lopen dus vriendin ook over mag naar ING :).
  • josdegroot

11 juni 2019, 15:03

Ludo82 schreef:

Zelf ben ik recent naar Knab overgestapt, omdat het een innovatieve, 'nieuwe' bank leek. Ironisch was ik in overweging tussen ING en knab...voor het laatste gekozen. Twijfel nu of ik mijn betaalrekening bij ING ga onderbrengen - en later wellicht ook mijn andere rekeningen, of als Apple pay naar Knab komt, terug andersom. Aan de andere kant voelt het ook wel weer 'zielig' dit voor een functie als apple pay. Ik heb soms het idee dat een bankrekening in NL/europa als heel serieus gezien wordt, waar er elders ' populairder' mee omgegaan wordt. Dacht dat Knab er zo bij ons in stond, maar ik ben helaas nog niet weggeblazen. Zoals zo velen zeggen: enkel een reactie, een indicatie dat het prioriteit heeft, het zou zoveel vertrouwen terug winnen!

Helemaal mee eens.... Knab ligt gewoon te slapen... volgens mij prachtige kans die ze nu laten liggen.
  • Youssef

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Youssef heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 117
    Allrounder

Allrounder

11 juni 2019, 16:54

Als Knab nou alleen duidelijk maakt wat ze van plan zijn weten de klanten in ieder geval waar ze aan toe zijn.

Anders ziet Knab veel klanten weggaan, waardoor het klntenbestand krimpt.

ABN Amro heeft bijv hints gegeven over dat ze Apple Pay gaan aanbieden(via Twitter en hun nieuwe betaapassen)

Zou mooi zijn als Knab ook zoiets doet
  • meneerhaver

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten meneerhaver heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 5

11 juni 2019, 18:12

Het lastige is dat ING een contact heeft getekend met Apple waarin ze voor elkaar hebben gekregen dat in ieder geval de komende 5/6 maanden ING het alleenrecht heeft op het aanbieden van Apple Pay in Nederland.
    Hier kan KNAB dus niets aan doen.

Ik heb nu voor Apple Pay een gratis studentenrekening geopend bij ING. Als KNAB geen Apple Pay ondersteund als het alleenrecht van ING verloopt, dan overweeg ik ook zeker weten om met mijn prive- en zakelijke rekeningen naar ING te gaan.
    €1,55 per maand per betaalrekening is goed te doen. Met de 3 privé-rekeningen die ik heb ben ik dan zelfs goedkoper (een paar eurocent haha) uit dan bij KNAB. (De gratis studentenrekening dan niet eens meegerekend).
    En je kunt tot 9 gratis spaarrekeningen openen.
  • wdevries

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wdevries heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

11 juni 2019, 19:27

Hebt even contact genomen met KNAB via twitter, kreeg ik dit te horen:

Goedenavond wdevries, bedankt voor je bericht. Ik begrijp goed dat je graag duidelijkheid wil over Apple Pay. Op dit moment kan ik zeggen dat wij dit zeker aan gaan bieden, maar wij hebben hier nog geen concrete planning voor en dus ook nog geen specifieke datum. Onze focus ligt nu nog op een aantal andere diensten waaronder het betaalverzoek. Als we hier stappen mee hebben gemaakt dan gaan we kijken naar hoe wij Apple Pay willen gaan aanbieden aan onze klanten. Groet, Rens
  • repmeer

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten repmeer heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 9

11 juni 2019, 22:18

meneerhaver schreef:

Het lastige is dat ING een contact heeft getekend met Apple waarin ze voor elkaar hebben gekregen dat in ieder geval de komende 5/6 maanden ING het alleenrecht heeft op het aanbieden van Apple Pay in Nederland.
    Hier kan KNAB dus niets aan doen.

Ik heb nu voor Apple Pay een gratis studentenrekening geopend bij ING. Als KNAB geen Apple Pay ondersteund als het alleenrecht van ING verloopt, dan overweeg ik ook zeker weten om met mijn prive- en zakelijke rekeningen naar ING te gaan.
    €1,55 per maand per betaalrekening is goed te doen. Met de 3 privé-rekeningen die ik heb ben ik dan zelfs goedkoper (een paar eurocent haha) uit dan bij KNAB. (De gratis studentenrekening dan niet eens meegerekend).
    En je kunt tot 9 gratis spaarrekeningen openen.

Waar baseer je 5/6 maanden op?
  • roynext

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten roynext heeft ontvangen van andere leden.

3-zits Reacties: 23
    Allrounder

Allrounder

12 juni 2019, 00:10

Net zoals automatisch (pin) sparen en alle andere gave ideeën uit de community.

KNAB: “gaan we zeker aanbieden maar nog geen concrete datum”

2 jaar verder en er is nog geen concrete datum. Ik wordt er gewoon zo moedeloos van. BANK van de toekomst zeiden ze ooit, zelfs de ING die tot een paar jaar geleden nog met papieren tan codes werkte heeft KNAB ingehaald.
  • Kwinten

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kwinten heeft ontvangen van andere leden.

17 juni 2019, 11:26

Ik hoop echt dat KNAB wat extra prioriteit aan betalen met mobiel/apple pay gaat geven en het gaat aanbieden zodra het mogelijk is. Er is naar mijn idee een grote groep mensen waarvoor het echt een killer feature is.
    Mijn vriendin in en ik zijn twee maanden geleden met pijn en moeite overgestapt van ABN (zo klaar mee) en ING naar KNAB maar ik ga de ING rekening helaas dan toch maar aanhouden. (het werkt namelijk fantastisch dat apple pay)
    Achteraf was ING dan toch een betere en goedkopere keuze geweest. Als op de lange termijn echt blijkt dat KNAB stil blijft staan in ontwikkeling dan ben ik bang dat ik weer mag gaan overstappen.
  • marcelkennis

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcelkennis heeft ontvangen van andere leden.

17 juni 2019, 12:53

David schreef:

RTNoorhoff schreef:

Dat Apple er niet zo blij mee was begrijp ik niet, Apple is nogal aan het pushen om mensen aan de Apple Pay te krijgen. Ik had meer verwacht dat jullie Nederlandse conculega’s geprotesteerd hadden omdat ze nog met Apple aan het onderhandelen zijn en nog hopen op een betere deal.

Voor zo ver ik weet is er vanuit de Nederlandse bankenwereld geen protest geweest. Wat ik wel weet is dat Apple graag de regie in handen wil hebben voor al hun producten, en Apple Pay is daar geen uitzondering op. Zo kunnen klanten van veel Nederlandse banken die een Android toestel hebben al langere tijd contactloos betalen met de mobiel (niet bij Knab overigens, wij hadden het plan om Android en Apple gelijk op te laten trekken). Dit komt omdat Android ontwikkelaars toegang heeft gegeven tot de NFC chip in de telefoon, en Apple heeft dit afgeschermd gehouden. Daarom hebben sommige banken hun eigen apps gemaakt, want ook Google/Android Pay is nog niet (volledig) beschikbaar in Nederland.

Ik neem absoluut van je aan dat Apple graag Pay pushed aan mensen, maar wel in de regio waar zij het hebben geactiveerd. Het is écht zo dat Apple de controle heeft over de uitrol, en niet de banken. We wachten totdat Apple de seinen op groen zet. :)

Groet, David

De seinen staan op groen! Wanneer komen jullie met Apple Pay?

Deze zomer?
  • RUSA

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RUSA heeft ontvangen van andere leden.

17 juni 2019, 19:08

Ludo82 schreef:

Ja, same. Een jong bedrijf als Knab zou moeten begrijpen dat heldere communicatie essentieel is. Nu denken mensen dat het gewoon een zoveelste tent is louter loze beloften. Je switcht dan neem ik aan ook niet vanwege Apple Pay an sich, maar vanwege het beeld dat de organisatie van zichzelf creëert. (ik las ergens iets over dat betaalverzoeken nu een 'in the works' feature is? ik heb al Tikkie, dank je, doe maar Apple Pay)

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie