Participatie

Thiemen Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thiemen heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

31 augustus 2016, 23:16

Ik heb een participatie vn Knab 5.000/5%. Ik ben wel geinteresseerd in de nieuwe crowdfunding activiteiten en zou eventueel de participatie willen verkopen.
Ik begrijp dat het dan oo een interne markt aangeboden wordt.

Vraag: is de afhandeling altijd tegen nominale waarde of spelen ook koerseffecten mee? Ik kan me voorstellen dat een 5% participatie bij de huidige rente toch aantrekkelijk moet zijn?
Beste antwoord door Angelina

De Knab Participatie wordt in eerste instantie verkocht tegen de nominale waarden van € 5.000. Als je je Knab Participatie te koop hebt aangeboden en er is op 2 opeenvolgende handelsdagen geen koper, dan kun je je Knab Participatie tegen een lager bedrag te koop aanbieden. Koerseffecten hebben geen invloed op de waarde van een Knab Participatie.

Groet,
Angelina

Bekijk originele reactie
  • AngelinaAngelina Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Angelina heeft ontvangen van andere leden.

Medewerker Reacties: 41
    Allrounder

Allrounder

1 september 2016, 07:43

De Knab Participatie wordt in eerste instantie verkocht tegen de nominale waarden van € 5.000. Als je je Knab Participatie te koop hebt aangeboden en er is op 2 opeenvolgende handelsdagen geen koper, dan kun je je Knab Participatie tegen een lager bedrag te koop aanbieden. Koerseffecten hebben geen invloed op de waarde van een Knab Participatie.

Groet,
    Angelina
    Klant Engagement bij Knab
  • Thiemen Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thiemen heeft ontvangen van andere leden.

1 september 2016, 09:44

Dank je Angelina, duidelijk antwoord.
  • AngelinaAngelina

Allrounder

Allrounder

1 september 2016, 10:00

Thiemen schreef:

Dank je Angelina, duidelijk antwoord.

Graag gedaan!
  • sjon
    Reacties: 12

8 september 2016, 13:43

Angelina schreef:

Kun je toelichten waar deze participatie wordt aangeboden? Zijn deze ook voor klanten van Knab beschikbaar (tegen dit lagere bedrag)? Is het als klant mogelijk meerdere participaties te bezitten?
    --
  • AngelinaAngelina

Allrounder

Allrounder

8 september 2016, 13:51

sjon schreef:

Kun je toelichten waar deze participatie wordt aangeboden? Zijn deze ook voor klanten van Knab beschikbaar (tegen dit lagere bedrag)? Is het als klant mogelijk meerdere participaties te bezitten?

Hi Sjon,

De Knab Participatie is beschikbaar in het Knab Plus, Knab Premium en Knab Zakelijk pakket. In het menu 'Service & Instellingen' kun je een Knab Participatie aanschaffen. Je kunt 1 Knab Participatie aanschaffen per pakket.

Gr. Angelina
  • Keoma

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Keoma heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 6

9 maart 2017, 22:27

Angelina schreef:

sjon schreef:

Hi Sjon,

De Knab Participatie is beschikbaar in het Knab Plus, Knab Premium en Knab Zakelijk pakket. In het menu 'Service & Instellingen' kun je een Knab Participatie aanschaffen. Je kunt 1 Knab Participatie aanschaffen per pakket.

Gr. Angelina

Ik heb dezelfde vraag: Zijn participaties, welke 2 handelsdagen niet verkocht zijn en tegen een lagere bedrag te koop aangeboden worden, ook te koop voor klanten of kunnen deze alleen voor het bedrag van 5000 euro kopen.

Verder heb ik nog een tweede vraag. Er staat dat er een max is van 2 participaties. Maar als je zowel een particuliere als een zakelijke rekening hebt, is het maximum dan 4?
  • AngelinaAngelina

Allrounder

Allrounder

10 maart 2017, 07:48

Keoma schreef:

Angelina schreef:

sjon schreef:

Hi Sjon,

Gr. Angelina

Ik heb dezelfde vraag: Zijn participaties, welke 2 handelsdagen niet verkocht zijn en tegen een lagere bedrag te koop aangeboden worden, ook te koop voor klanten of kunnen deze alleen voor het bedrag van 5000 euro kopen.

Verder heb ik nog een tweede vraag. Er staat dat er een max is van 2 participaties. Maar als je zowel een particuliere als een zakelijke rekening hebt, is het maximum dan 4?

Hi Keoma,

Als een Participatie na 2 handelsdagen niet is verkocht, dan kan de aanbieder besluiten zijn Participatie te koop te zetten voor een bedrag lager dan € 5.000. De Knab Participatie wordt alleen aangeboden aan klanten van Knab, dus het is vanzelfsprekend dat een klant van Knab deze Participatie kan kopen. Gelukkig is tot op heden altijd de vraag nog groter geweest dan het interne aanbod.

Er is inderdaad een max van 2 Participaties. Je kan bij Knab 1 Participatie kopen per pakket. Als je dus zakelijk en particulier klant bent, kun je 2 Participaties aanschaffen.

Groet,
    Angelina
  • ilseschoorlemmer

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ilseschoorlemmer heeft ontvangen van andere leden.

18 april 2019, 13:40

Wanneer je de participatie nu aanbied om te verkopen, hoe lang duurt het dan voordat ik het geld op de rekening heb? Ik ga ervan uit dat ik dan gewoon 5.000,- uitgekeerd krijg?
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 1081
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

26 april 2019, 17:25

ilseschoorlemmer schreef:

Wanneer je de participatie nu aanbied om te verkopen, hoe lang duurt het dan voordat ik het geld op de rekening heb? Ik ga ervan uit dat ik dan gewoon 5.000,- uitgekeerd krijg?

Hi Ilse,

De verkooporder wordt 1 keer per maand per eerste handelsdag van die maand uitgevoerd. Als je nu de participatie wilt verkopen, dan wordt de order op donderdag 2 mei uitgevoerd (1 mei is dag van de arbeid en is er geen beleggingsverkeer). Het bedrag staat gemiddeld binnen enkele werkdagen op je rekening. Aegon Nederland betaalt de hoofdsom voor de Participatie. Dit is EUR 5.000,-. Er zijn enkele uitzonderingen, die bijna niet voorkomen. Maar mocht je daar vragen over hebben kan dat via 020 303 1600.

Prettig weekend!

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie