beleggingsrekening bij Knab

wmpcm85 Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wmpcm85 heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 2

31 augustus 2016, 12:15

waarom kan ik bij Knab geen zakelijke en/of prive beleggingsrekeningen hebben, waarbij ik zelf op ieder moment aandelen kan kopen of verkopen tegen marktwaarde?
Beste antwoord door Jeantine

wmpcm85 schreef:

hoe moeilijk kan het zijn?

knab-klant schreef:

Het zou een mooie uitbreiding van de functionaliteit zijn als een aankoop/verkoop onder specifieke koersvoorwaarden klaargezet konden worden.

Knab is geen "broker" zoals DeGiro, Alex of Binck waar het mogelijk is om orders klaar te zetten onder koersvoorwaarden en dagelijks te handelen. Deze partijen zijn hier perfect op ingericht en hebben de benodigde systemen (helaas dus toch wel iets moeilijker dan het lijkt) en maken winst dankzij kleine marges met hoge transactievolumes. Wij zijn hier niet op ingericht en kunnen dit niet. Wel hebben wij, speciaal voor Knab samengestelde, modelportefeuilles met een aantal ETF's als onderliggend. Deze modelportefeuilles bieden klanten, die het moeilijk vinden om zelf een optimaal gespreide portefeuille te creëren, een ideale wereldwijde spreiding over aandelen, obligaties en vastgoed. Verder zijn we bezig met het nadenken over een nieuw beleggingsproduct dat echt bij Knab past. Ideeën hierover zijn altijd welkom. Dank in ieder geval voor jullie suggesties. Geeft in ieder geval te denken!

Bekijk originele reactie
  • PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 937
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

31 augustus 2016, 14:04

wmpcm85 schreef:

waarom kan ik bij Knab geen zakelijke en/of prive beleggingsrekeningen hebben, waarbij ik zelf op ieder moment aandelen kan kopen of verkopen tegen marktwaarde?

Wij hebben ervoor gekozen om beleggen toegankelijker te maken voor een grotere groep klanten. Daarom hebben we slechts één handelsmoment per week (dinsdag), waardoor beleggen geen dagtaak hoeft te zijn voor onze klanten. Voor een actieve belegger zoals jij, is beleggen via Knab dan wellicht niet ideaal. Het passief beleggen via Knab is op lange termijn gericht voor het behalen van resultaten.

Fijne dag!
    Webcare Moderator bij Knab
  • wmpcm85 Auteur

31 augustus 2016, 17:28

flauwe kul.
    ik ben dik tevreden met Knab maar omdat ik niet vrij kan beleggen, heb ik nog gedwongen andere banken nodig.
    ik vind het betuttelend van knab dat ik dat niet zelf kan.
  • knab-klant

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten knab-klant heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

31 augustus 2016, 21:15

Ik heb aangenomen dat er slechts 1 handelsdag is om zo de kosten te drukken. Prima.
    Het zou een mooie uitbreiding van de functionaliteit zijn als een aankoop/verkoop onder specifieke koersvoorwaarden klaargezet konden worden. Als de aangegeven koers dan niet gehaald wordt gaat de transactie niet door. Dan krijg je als klant toch iets meer grip.
  • JeantineJeantine Antwoord

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeantine heeft ontvangen van andere leden.

Beleggen Reacties: 20

1 september 2016, 14:53

wmpcm85 schreef:

knab-klant schreef:

Het zou een mooie uitbreiding van de functionaliteit zijn als een aankoop/verkoop onder specifieke koersvoorwaarden klaargezet konden worden.

Knab is geen "broker" zoals DeGiro, Alex of Binck waar het mogelijk is om orders klaar te zetten onder koersvoorwaarden en dagelijks te handelen. Deze partijen zijn hier perfect op ingericht en hebben de benodigde systemen (helaas dus toch wel iets moeilijker dan het lijkt) en maken winst dankzij kleine marges met hoge transactievolumes. Wij zijn hier niet op ingericht en kunnen dit niet. Wel hebben wij, speciaal voor Knab samengestelde, modelportefeuilles met een aantal ETF's als onderliggend. Deze modelportefeuilles bieden klanten, die het moeilijk vinden om zelf een optimaal gespreide portefeuille te creëren, een ideale wereldwijde spreiding over aandelen, obligaties en vastgoed. Verder zijn we bezig met het nadenken over een nieuw beleggingsproduct dat echt bij Knab past. Ideeën hierover zijn altijd welkom. Dank in ieder geval voor jullie suggesties. Geeft in ieder geval te denken!
    Product Manager Beleggen bij Knab
  • wmpcm85 Auteur

1 september 2016, 16:00

als Knab een echte bank wil zijn, dan hoort deze dienst er ook bij, volgens mij.
    mijn geld parkeer ik bij Knab met rente vergoeding, maar het kost een dag om het naar een andere bank over te boeken.
    niet handig.
    ik hoop hierdoor ook nog eens van Rabo en ING af te komen.
    verder ben ik dik tevreden bij Knab.
  • marcello

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten marcello heeft ontvangen van andere leden.

Hoekbank Reacties: 39
    Allrounder

Allrounder

3 september 2016, 01:04

>omdat ik niet vrij kan beleggen, heb ik nog gedwongen andere banken nodig

Gaat mij ook zo. Maar ik begrijp, dat het technisch veel "uitdagender" is, een volledig broker systeem op te richten, dan alleen de basisfuncties van een bank. Ik vrees, Knab heeft niet het "gewicht" om dit te halen.
    En wat Jeantine schrijft klopt, producten zoals gemakksbeleggen zijn relatief dure premium / fullservice producten, die niet iedereen wil hebben / betalen. Broker producten hebben een veel kleinere marge (of ze zijn niet interessant).

>Wel hebben wij, speciaal voor Knab samengestelde, modelportefeuilles met een aantal ETF's als onderliggend.
    >Verder zijn we bezig met het nadenken over een nieuw beleggingsproduct dat echt bij Knab past.

Wat misschien voor sommige mensen al voldoende was: In plaats van modelportefeuilles de keuze uit 50 geselecteerde ETFs, vrije keuze van deze en een keer per week te veranderen tegen beperkte kosten. Wel moeten deze vrij overdraagbaar zijn (zonder verkoop). En de vraag is wat een haalbare prijs voor dit soort product is. Een prijs/commissie van 1% p.a. is waarschijnlijk voor de klant niet attractief, want het vreet behoorlijk aan de rendite. Ik betaal bijvoorbeeld op dit moment ca. 10-15 EUR per koop/verkoop ETF en verder 0.0% commissie/kosten p.a. bij een broker.
  • JeantineJeantine

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeantine heeft ontvangen van andere leden.

Beleggen Reacties: 20

5 september 2016, 10:30

Voor sommige klanten is een select aantal ETF's inderdaad voldoende. Goed dit te horen. Mogelijk zullen we een deel van de propositie ook op deze manier gaan invullen. Echter hebben we gemerkt dat heel veel klanten niet heel veel verstand hebben van beleggen, geen zin hebben om zich er echt in te verdiepen en niet weten hoe ze een goed gespreide portefeuille samen kunnen stellen, vandaar de modelportefeuilles. Voor wat betreft kosten, deze bedragen 0,5% per jaar en geen kosten per transactie.
    Product Manager Beleggen bij Knab
  • KritischGebruiker

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten KritischGebruiker heeft ontvangen van andere leden.

2-zits Reacties: 1

6 september 2016, 08:37

Ik stel het juist op prijs als Knab geen kosten gaat maken voor beleggen en dat Knab zich beperkt tot eerlijke en goedkope betaaldiensten. Beleggen kan op genoeg andere mogelijkheden. En het mixen van al die diensten heeft ons al in genoeg problemen gebracht. Ik ben blij met Knab zoals die nu functioneert, inclusief betaalmogelijkheden voor stichtingen en verenigingen.

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie