Aegon betrokken bij Wapenhandel?

Carlijn Auteur

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Carlijn heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 0

2 maart 2017, 12:04

Ik hoorde vanochtend op radio 1 dat zes van de tien grootste Nederlandse verzekeraars investeren in bedrijven die wapens en wapensystemen leveren aan Saudi-Arabië. Aegon zou er daar 1 van zijn. Klopt dit? Dat zou voor mij een reden zijn om direct op te stappen bij KNAB, aangezien KNAB onderdeel is van Aegon.

Reacties (1)

• PamPam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pam heeft ontvangen van andere leden.

Moderator Reacties: 926
    Allrounder

Allrounder

Expert

Expert

Lezer

Lezer

2 maart 2017, 14:16

Hi Carlijn,

Het volgende kan ik je melden vanuit Aegon:

Aegon hecht een groot belang aan vrede en veiligheid in de wereld. Daarom hebben we een uitsluitingslijst voor bedrijven betrokken bij controversiële wapens. Ook staatsobligaties van landen die de mensenrechten systematisch schenden, staan op onze uitsluitingenlijst.

Saoedi Arabië en 4 van de 5 onderzochte bedrijven staan niet op die uitsluitingslijst, waardoor wij inderdaad investeringen hebben. Naast onderdelen voor wapens zijn deze bedrijven betrokken bij de productie van consumenten goederen, waaronder het vliegtuig waarmee wij op vakantie gaan.

Wij beoordelen al onze investeringen volgens de ESG criteria, en waar nodig spreken wij bedrijven zeker aan op hun verantwoordelijkheden.

Groet, Pam
    Webcare Moderator bij Knab

Reageren

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie